| کد خبر: 160961 |

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی

ترمینال ۲ بندر شهید رجایی به‌صورت ناقص با بهره‌وری کمتر از ۵۰ درصد ساخته‌شده بود که خوشبختانه به‌محض توافق برجام موفق شدیم تجهیزات آن را ارتقاء دهیم.

تین نیوز

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به مراحل نهایی انتخاب سرمایه‌گذار در اجرای فاز ۳ بندر شهید رجایی و امضا ۹ قرارداد احداث اسکله‌های شناوری گفت: در توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد و این اتفاق بزرگی است که در این بندر رقم می‌خورد.

به گزارش تین‌نیوز، ‌عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی امروز، در حاشیه مراسم امضای قرارداد ترمینال ۲ بندر شهید رجایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: امروز سه طرح بزرگ را در حوزه بخش دولتی در بندر شهید رجایی به‌اضافه تعدادی از پروژه‌های بخش خصوصی با اعتباری بالغ‌ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ترمینال ۲ بندر شهید رجایی به‌صورت ناقص با بهره‌وری کمتر از ۵۰ درصد ساخته‌شده بود که خوشبختانه به‌محض توافق برجام موفق شدیم تجهیزات آن را ارتقاء دهیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: ۱۲ گنتری‌کرین از کشور آلمان خریداری شد و هم‌اکنون در حال نصب روی سکوهای بندر شهید رجایی است؛ و نکته بسیار مهم این است که در این پروژه‌ها بخش عمده‌ای از کار را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

او اظهار امیدواری کرد؛ با افتتاح‌های دهه فجر ۹۶ میزان بهره‌وری از سکو‌ها در صنعت حمل‌ونقل دریایی افزایش یابد و درعین‌حال تمامی اقدامات به افزایش سهم بخش خصوصی منجر شود.

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین گفت: بر اساس قراری که با هر دو بهره‌بردار سکوی ۱ و ۲ بندر شهید رجایی گذاشته‌ایم؛ و هردوی آن‌ها ایرانی هستند، باید این دو شرکت ایرانی دو شریک بین‌المللی نیز داشته باشند تا هم از جهت نرم‌افزاری و هم از جهت بازاریابی بتوانند برای بندر شهید رجایی گام‌های نوینی بردارند و این حرکت نوینی است که ما در بندر شهید رجایی در دستور کار داریم.

او تأکید کرد که هدف ما این است که بندر شهید رجایی بتواند با بنادر جنوب خلیج‌فارس رقابت کند و تا جای ممکن حمل مستقیم را به سمت بندر شهید رجایی داشته باشیم.

آخوندی همچنین در بازدید از اولین بخش توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی در جریان بازدید‌های امروز خود خبر داد و گفت: مناقصه‌های انجام عملیات فاز ۳ برگزار شده است که امید است کارهای آن به‌زودی انجام شود و عملیات اجرایی آغاز شود.

اوادامه داد: در توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی ۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد و این اتفاق بزرگی است که در بندر شهید رجایی رقم می‌خورد.

او با بیان دیگر اقداماتی که در جهت توسعه ظرفیت بنادر انجام شده یا در دستور کار است اشاره کرد و گفت: مناقصه فاز ۳ در حال انجام است و به‌زودی کارهای اجرایی آن انجام خواهد شد.

آخوندی همچنین تأکید کرد: مسئولیت اجتماعی در سازمان بنادر و دریانوردی از جمله تأکیداتی است که سازمان باید در دستور کار قرار دهد و در این راستا سازمان بنادر‌ودریانوردی باید بتواند به بندرهای خود خدمات ارائه کند و همچنین باید کمک‌های لازم را در حوزه بخش مسافری و توریستی و حتی بخش ورزشی به سایر نهادها و سازمان‌های دیگر ارائه کند.

اوادامه داد: به این منظور ۹ قرارداد در حوزه اسکله‌های شناوری بسته خواهد شد که با امضای آن‌ها کار عملاً در اختیار بخش توریستی قرار می‌گیرد. لایروبی جزیره هرمز آغاز شده و این اقدام کمک می‌کند تا بخش مسافری در جزایر و سایر بنادر استان هرمزگان توسعه پیدا کند.

آخوندی همچنین تأکید کرد امیدوارم بتوانیم با کمک سازمان بنادر به توسعه ظرفیت‌های ورزش‌های آبی کمک کنیم و از سازمان بنادر خواسته‌ام، ‌کمک‌های لازم را به نهاد‌های ذی‌ربط داشته باشم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.