| کد خبر: 160955 |

آخوندی در هرمزگان عنوان کرد

◄ بازاریابی برای بنادر ایران با کمک شرکای بین‌المللی

امیدواریم اپراتور‌های ترمینال یک و دو بلافاصله که کار را برعهده می‌گیرند در سال آینده و در چنین موقعیتی نشان دهند که نرخ بهره‌برداری افزایش یافته و تخلیه و بارگیری بنادر بهبود پیدا کرده و دوستانی که مدعی هستند بخش غیردولتی بهتر از دولتی عمل می‌کند بتوانند این موضوع را به اثبات برسانند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که انعقاد ۱۰۴ میلیون یورو بعد از توافق برجام برای خرید ۱۲ دستگاه گنتری‌کرین بسته شده است، گفت: ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی در اختیار بخش خصوصی به مدت ۵ سال قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم با عملیات خود بهره‌برداری را انجام دهیم.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی امروز ۲۱ بهمن ماه  در مراسم امضای قرارداد ترمینال پایانه شماره دو بندر شهید رجایی در استان هرمزگان گفت: ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 1.5 برابر افزایش پیدا کرده است و خوشبختانه بلافاصله بعد از توافق برجام ۱۰۴ میلیون یورو قرارداد بسته شد و ۱۲ فقره جرثقیل با تکنولوژی جدید از آلمان وارد ایران ایران شده که دو فقره آن نصب  و دو فقره آن نیز در حال نصب است.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری از نصب کامل ۱۲ فقره در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات وارد بندر شده و در حال تجهیز کامل بنادر هستیم.

او تاکید کرد: نکته‌ای که برای ما اهمیت دارد بهره برداری کامل از این سرمایه است و اطمینان از این موضوع که نرخ بهره وری در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

آخوندی از بهره‌برداری ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی خبر داد و گفت:  ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی در اختیار بخش خصوصی به مدت ۵ سال قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم با عملیات خود بهره برداری را انجام دهیم.

او ادامه داد: از هر دو شرکت بتا و سینا که اپراتوری ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی را برعهده گرفته اند خواستیم تا بتوانند شرکای بین المللی داشته باشند و در جهت بهره‌برداری با نرخ بهره وری بالا و همچنین در جهت امکان بازاریابی برای بنادر ایران به کمک شرکای بین‌المللی شان اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با مجموعه افتتاح‌های امروز فصل جدیدی در نحوه بهره‌برداری از بنادر ایران باز آغاز شده  و ورود جدی‌تر بخش غیردولتی به صنعت حمل‌ونقل دولتی ایران گشوده شود.

او تصریح کرد: مجموعه این اقدامات سبب می‌شود که حمل مستقیم از بنادر دنیا به سمت بنادر شمال خلیج فارس افزایش پیدا کند.

آخوندی گفت: اولین خولسته ما از اپراتور‌ها و کسانی که عملیات بهره‌برداری به ٖآن‌ها واگذار شده این است که بتوانند تا آنجا که ممکن است بهره‌برداری مستقیم را افزایش دهند  و این خواسته را   ما از اپراتور‌های بندر شهید رجایی داریم.

او افزود: همچنین خواسته ما از اپراتور‌های ترمینال یک و دو کاهش سهم فیدری است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم اپراتور‌های ترمینال یک و دو بلافاصله که کار را برعهده می‌گیرند در سال آینده و در چنین موقعیتی نشان دهند که نرخ بهره‌برداری افزایش یافته و تخلیه و بارگیری بنادر بهبود پیدا کرده  و دوستانی که مدعی هستند بخش غیردولتی بهتر از دولتی عمل می‌کند بتوانند این موضوع را به اثبات برسانند.

او از بهره‌برداری توسعه فاز سه بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: امیدواریم فاز 3 به زودی با طی مراحل مناقصه و سرمایه گذاری توسعه خود را آغاز کند.

آخوندی گفت: امیدوارم که ادامه توسعه بنادر در سایر بنادر استان هرمزگان همچون بندر جاسک ادامه یابد و از شدت تمرکز تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی کاسته  و سایر بنادر در این رابطه فعال شوند.

او در پایان تاکید کرد: مطمئنم به همت شما ایران سربلند خواهد بود و موفق خواهیم شد تا سهم ایران را از صنعت دریانوردی و صنعت حمل و نقل دریایی بازپس بگیریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.