| کد خبر: 160634 |

◄ 10 درصد حوادث دریایی مربوط به نفت‌کش‌هاست

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: حدود ۱۰ درصد از حوادث دریایی مربوط به کشتی‌های نفت‌کش حامل مشتقات سوختی بوده که سهم ایران در این حادثه‌ها ، حدود سه درصد است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: حدود ۱۰ درصد از حوادث دریایی مربوط به کشتی‌های نفت‌کش حامل مشتقات سوختی بوده که سهم ایران در این حادثه‌ها، حدود سه درصد است.

حسین چراغی اظهار کرد: از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، حدود ۱۰ درصد از حوادث دریایی مربوط به کشتی‌های نفت‌کش حامل مشتقات سوختی اعلام‌شده است که سهم ایران در این حادثه‌ها ، حدود سه درصد است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنادرودریانوردی گیلان گفت: کنوانسیون بین‌المللی تضمین استانداردها، صلاحیت‌ها و محافظت از دریانوردان (STCW) ، کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان افراد در دریا (SOLAS ) و کنوانسیون بین‌المللی جستجو و نجات دریایی(SAR) باهدف حمایت و پشتیبانی از دریانوردان حمل‌ونقل دریایی در زمان حضور آنها در دریا در راستای انجام وظایف محوله‌شان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

چراغی افزود: علاوه بر کنوانسیون‌ها ، مولفه های انسانی نیز در بروز حوادث در صنعت دریانوردی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

وی گفت: خطاهای انسانی ازجمله عواملی هستند که در بروز حوادث تأثیر دوچندانی دارد اما در صورت بالا بردن سطح استانداردها ، رعایت آنها و همچنین کاهش میزان خطاهای انسانی، خطرات صنعت دریانوردی کاهش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اظهار کرد: با مدیریت صحیح ترافیک کشتی‌ها و تضمین ایمنی مسیر حمل‌ونقل کالا در دریا می‌توان ضریب خطرات دریایی را برای دریانوردان کاهش داد.

چراغی افزود: در بسیاری از کشورهای ساحلی دنیا ، مدیریت تردد کشتی وجود دارد و درصورتی‌که کشتی از مسیر خود انحراف غیرمجاز داشته باشد، به‌سرعت رصد می‌شود.

مدیرکل بنادر.دریانوردی گیلان تأکید کرد: در سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص امداد و نجات دریایی بر اساس استانداردهای جهانی، برنامه‌ریزی‌های مناسبی در بخش‌های  نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام‌شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر بنادرودریانوردی گیلان به‌عنوان یکی از توانمندترین بنادر خزر محسوب می‌شوند و موفقیت به‌دست‌آمده در مانورهای انجام‌شده در سال‌های گذشته، مؤید این مدعاست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با یادآوری غرق شدن نفت‌کش سانچی، به غرق شدن ۳۶ فروند کشتی در سال ۲۰۱۶ میلادی در این منطقه از سواحل شرقی چین اشاره و خاطرنشان کرد: مسئله فوق بیانگر آن است که این منطقه برای انجام ترددهای دریایی، منطقه‌ای پرخطر و دارای ریسک بالاست و علاوه بر آن، شرایط طوفانی این منطقه در اکثر ماه‌های سال با امواجی به طول هفت متر، در بروز سوانح هم نقش بسزایی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.