| کد خبر: 159757 |

عضو کمیته حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران؛

بهره‌برداری از پایانه کانتینری تهران تا آخر ماه / سالانه 500 هزار کانتینر خالی در کشور جابجا می‌شود

بر اساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) نظام لجستیک مناسب در ایران می‌تواند به کاهش 10 تا 30 درصدی واردات کمک کرده و زمینه افزایش صادرات کالا نیز به بازارهای هدف فراهم کند.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: پایانه کانتینری لجستیکی غرب تهران با ظرفیت ۳۰ هزار کانتینر تا پایان بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، امید ملک گفت: با سرمایه بخش خصوصی، پایانه کانتینری با ظرفیت سالیانه 30 هزار کانتینر در زمینی به مساحت پنج هکتار در محوطه گمرک غرب تهران احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

او تصریح کرد: راه اندازی این پایانه کانتینری هزینه حمل کالا از بنادر به داخل کشور توسط شبکه ریلی را به طور متوسط بین 20 تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

ملک افزود: با انتقال کانتینر از بنادر جنوبی کشور به این پایانه، صاحبان کالا به موقع کالاهای خود را از کمرگ ترخیص و کالا با قیمت مناسبی به دست مصرف‌کنندگان می رسد.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: ساماندهی نظام لجستیک و صنعت حمل و نقل کالا می‌تواند تا 2 درصد تجارت را رونق دهد و یک درصد در بهبود تولید ناخالص ملی نقش داشته باشد.

عضو کمیته حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران گفت: زمانی هزینه حمل‌ونقل هر کانتینر 40 فوتی از بنادر بیش از 2 هزار دلار بود، اما اکنون هزینه حمل‌ونقل هر دستگاه از این کانتینرها به حدود 700 دلار کاهش یافته است.

ملک تاکید کرد:  آمارها نشان می‌دهد سالیانه بیش از 500 هزار کانتینر خالی در کشور جابه‌جا می‌شود و این می‌تواند در قاچاق کالا نیز موثر باشد. حمل این کانتینرها توسط شبکه ریلی در کاهش جا‌به‌جایی کالاهای قاچاق در سطح کشور بسیار موثر خواهد بود.

این فعال بخش خصوصی درباره مزیت‌های راه‌اندازی این پایانه در گمرک غرب تهران نیز گفت: مذاکرات ما با شرکت انبارهای عمومی و خدمات کمرگی از سال 92 آغاز شد و در سال گذشته قرارداد آن بین شرکت بر و بحر و انبارهای عمومی به امضا رسید و با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریالی اکنون این پایانه با تجهیزات مورد نیاز با سرمایه‌گذاری به روش ساخت، بهره‌برداری و انتقال (BOT) به مدت 7 سال آماده بهره‌برداری است و پیش‌بینی می‌شود که بازگشت سرمایه آن در این مدت بین 25 تا 30 درصد باشد.

ملک تاکید کرد: بر اساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) نظام لجستیک مناسب در ایران می‌تواند به کاهش 10 تا 30 درصدی واردات کمک کرده و زمینه افزایش صادرات کالا نیز به بازارهای هدف فراهم کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.