| کد خبر: 159740 |

رئیس‌جمهور عنوان کرد:

◄ واگذاری شرکت نفت‌کش بابت بدهی دولت احمدی‌نژاد به تأمین اجتماعی

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: شرکت نفت‌کش به دلیل بدهی دولت نهم و دهم به تأمین اجتماعی واگذار شد.

تین نیوز

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: شرکت نفت‌کش به دلیل بدهی دولت نهم و دهم به تأمین اجتماعی واگذار شد.

به گزارش تین‌نیوز، شب گذشته دومین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهوری با اجرای رضارشیدپور  پخش شد.

به گزارش  روزنامه دنیای اقتصاد،  روحانی درباره علت اعزام وزیر کار به‌عنوان رئیس تیم مسئول در خصوص نفت‌کش سانچی گفت: متأسفانه در دولت نهم و دهم به دلیل بدهکاری به تأمین اجتماعی، برخی اموال را به آن‌ها واگذار کردند و یکی از این اموال مالکیت شرکت نفت‌کش بود.

روحانی ادامه داد: من از اواخر دولت یازدهم به سازمان تأمین اجتماعی و همچنین سایر وزارتخانه‌ها دستور اکید دادم که بنگاه‌های اقتصادی را واگذار کنند و اگر می‌خواهند سهام داشته باشند، در بورس داشته باشند و این کار دنبال می‌شود که همه دستگاه‌های دولتی بنگاه‌های اقتصادی را به بخش خصوصی و مردم واگذار کنند.

واردات خودروهای معمولی به اسم هیبریدی

روحانی در مورد افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی نیز گفت: آنچه در دولت گزارش داده‌اند این بود که این خودروهایی که به نام هیبریدی وارد می‌شود درواقع هیبریدی نیست و خودروهای معمولی است که به این نام وارد می‌شود.رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر خودروهای وارداتی واقعاً هیبریدی باشند حتماً کمک خواهیم کرد زیرا این موضوع به محیط‌زیست ما کمک خواهد کرد.

راهکارهای دولت برای مقابله با زلزله

روحانی درباره زلزله کرمانشاه گفت: من همان وقت کمیته‌ای تشکیل دادیم. ۷ هزار و ۸۱۷ نفر نجات یافتند که مصدوم بودند و به بیمارستان‌ها منتقل شدند. من فردای آن روز رفتم کرمانشاه و برخی دوستان می‌گفتند چند روز دیگر بروم چراکه مسائل ناامنی وجود دارد اما من صبح گفتم برخی وزرا بروند و من هم روز بعد رفتم.

رئیس‌جمهور افزود: جایی برای من پیشنهاد شد از ماشین خارج شوم و صحبت کنم اما در مسیر ساختمان فروریخته‌ای دیدم. ماشین ایستاد و من پیاده شدم تا کنار ساختمانی که فروریخته بود با مردم صحبت کنم. برگشتم و دیدم جایی که برای صحبت در نظر گرفته‌شده، بلندی نیست و به همین خاطر من داخل ماشین رفتم تا مردم را ببینم.

 روحانی در ادامه گفت: درعین‌حالی که نواقص هست و ما نگران مردم هستیم، بودجه لازم بلافاصله تخصیص داده شد و برای باز کردن راه‌ها و برق باید کارهایی صورت بگیرد. ایران روی خط زلزله است. گسل‌ها وجود دارد و شما در این ایام می‌بینید که روزانه از شمال تا جنوب کشور یکجایی می‌لرزد و در کرمانشاه صدها پس‌لرزه اتفاق افتاده است و باید محل زندگی مردم را برای این حوادث آماده کنیم تا تلفات کم شود.

سهم نوسازی بافت فرسوده در بودجه 97

در ادامه روحانی در خصوص راهکارهای مقابله با زلزله گفت: یکی از طرح‌هایی که در بودجه ۹۷ پیش‌بینی کردیم به مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله و مسئله بافت‌های فرسوده مربوط می‌شود. در سراسر کشور تصمیم گرفتیم که این کار آغاز شود. اولین تصمیم‌گیری هم از سال ۹۳ انجام شد. منتهی ان‌شاءالله در ماه‌های آینده و سال آینده مردم شاهد یک تلاش مضاعف خواهند بود.

روحانی ادامه داد: در بودجه پیش‌بینی کردیم که در محله‌های بافت فرسوده آنجاهایی که می‌توانیم زمین اختصاص دهیم زمین مجانی را در اختیار توسعه‌گر قرار می‌دهیم تا ساختمان‌سازی شود. افرادی که در بافت فرسوده هستند به‌صورت مجانی به این ساختمان‌ها می‌روند. شرایط مسکونی را بدون پرداخت هزینه برایشان فراهم می‌کنیم و ساختمان‌های قدیمی آن‌ها تخریب و تبدیل به پارک و... می‌شود.

قیمت ارز

روحانی درباره نرخ ارز گفت:  دولت هیچ‌وقت به نفعش نیست که دلار را بالا ببرد و از این راه اقدام به تأمین کسری بودجه کند. او ادامه داد:  پیش‌بینی بودجه ما از اول سال روشن است و پیش‌بینی می‌کنیم برای حدود قیمت ارز، قیمت نفت و صادرات و واردات خود و برای آن‌ها طراحی می‌کنیم.

روحانی گفت: اساس برنامه ما، قولی که ما به مردم داده‌ایم در اول دولت دوازدهم امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت بوده است و ما پای این قولی که در انتخابات به مردم داده‌ایم، ایستاده‌ایم.

 او در ادامه تأکید کرد: اعتراض اشکال ندارد، انتقاد هم اشکال ندارد، حتی در خیابان بیایند و در چارچوب قانون تظاهراتی انجام دهند اشکال ندارد اما آن چیزی که مردم را نگران می‌کند، ناامنی و تنش‌های بی‌مورد در جامعه است..

رفع فقر مطلق

روحانی تصریح کرد: به مردم قول دادم هم برای اشتغال تلاش مضاعف انجام دهم و هم برای رفع فقر مطلق. این دو هدف مهم را در بودجه ۹۷ هم آورده‌ام. در تبصره ۱۴ برای رفع فقر مطلق بودجه‌ای در نظر گرفته‌شده است و در تبصره ۱۸ برای اشتغال اعتباراتی در نظر گرفته‌شده است.

رئیس‌جمهور از نمایندگان خواست این اهداف را که اهداف نمایندگان و ملت هم است با یاری به دولت در تصویب بودجه محقق کنند و گفت: امیدوارم در صحن علنی بودجه‌ای را تحویل بگیریم که دولت و رئیس‌جمهور بتواند قولی را که به مردم داده است مبنی بر رفع فقر و ایجاد اشتغال عملی کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.