| کد خبر: 159515 |

مروری بر اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت:

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل اسکله‌های بندرچابهار تا پایان سال میلادی

غرق‌شدن نفتکش ایرانی در آب‌های چین و مرگ 32 خدمه آن، اعلام تکمیل توسعه اسکله‌های بندرشهید بهشتی چابهار با پایان سال میلادی، جزئیات بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی ، اعلام چرایی و نحوه تصادم نفتکش ایرانی در آب‌های چین تا 3 ماه آینده، بازدید سرمایه‌گذاران قطری از بندر لنگه و کشف 1600 کیلوگرم بال‌کوسه توسط یگان حفاظت سازمان بنادر در بندر شهید کلانتری چابهار از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان که هفته گذشته در راس هیاتی به هند سفر کرد تا ضمن شرکت در سمینار مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و هند، تفاهم‌نامه‌هایی را در حوزه ریل و بنادر ایران نهایی کند و قراردادهایی را نیز به امضا برساند، در گفتگویی با روزنامه هندو، اعلام کرد: تحریم های احتمالی جدید، ایالات متحده آمریکا را منزوی‌تر خواهد کرد و اینکه کار بندر شهید بهشتی چابهار تحت‌تاثیر تحریم‌ها قرار می‌گیرد واقعیت ندارد. کار بندر شهیدبهشتی چابهار که هند در آن در حال توسعه چندین اسکله است در سال 2018 تکمیل خواهد شد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

مراحل نجات، امدادرسانی، آتش گرفتن های مکرر نفتکش ایرانی در آب‌های چین به مدت 9 روز و در نهایت غرق شدن آن بخش مهمی از اخبار حوزه بنادر و دریانوردی را در هفته گذشته به خود اختصاص داد. انتخاب علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تعاون به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش حادثه دیده سانچی و سفر وی به همراه محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و تعدادی دیگر از مسئولان ارشد بخش عمده اخبار حوزه بنادر و دریانوردی را به خود اختصاص داد.

نفتکش ایرانی حامل میعانات گازی در آب‌های چین غرق شد

به رغم تلاش‌های گروه‌های امداد و نجات برای نجات جان خدمه و همچنین نفتکش ایرانی که حامل 136 هزار تن میعانات گازی از مبدا عسلویه به مقصد کره جنوبی بود، این کشتی پس از 9 روز تلاش گروه امداد و نجات در نهایت نفتکش ایرانی به گفته هیات اعزامی به چین به طور کامل آتش گرفت و در آب‌های چین غرق شد. به دنبال غرق کامل آن نیز سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی ضمن اعلام مرگ 32 خدمه کشتی، اعلام کرد که پیگیر حادثه فوق از طریق قانون خواهد بود. (جزئیات بیشتر در رابطه با غرق شدن نفتکش ایرانی در آب‌های چین را اینجا بخوانید.)

اعلام نتیجه نهایی تصادم نفتکش ایرانی تا 3 ماه آینده

در همین رابطه، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: طبق قوانین بین‌المللی، اطلاعات جعبه سیاه در کشوری بررسی می‌شود که سانحه در آن رخ داده است و با گذراندن مراحل حقوقی و با حضور تمامی ذی‌نفعان رمزخوانی آن شروع می‌شود. همچنین، 3 ماه زمان می برد تا به نتیجه قطعی چرایی تصادم کشتی فله‌بر چینی به نفت‌کش ایرانی، دست پیدا کنیم. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

افزایش ظرفیت بار ترانزیتی بنادر کشور به 20 میلیون تن در سال

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی که هفته گذشته به استان مازندران سفر کرده و در همایش هم‌اندیشی توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر شرکت کرد از افزایش ظرفیت بار ترانزیتی بنادر کشور به 20 میلیون تن در سال خبر داد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی تمام محدودیت و موانعی را که در راه جا به جایی کالاهای ترانزیتی از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود داشت، بر طرف کرده است . هم اکنون، سالانه در حدود 15 میلیون تن بار از طریق بنادر کشور ترانزیت می‌شود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

بررسی عوامل پیدا و پنهان حادثه نفت‌کش ایرانی غرق‌شده در آب‌های چین

اله‌مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تحلیل ابعاد مختلف و برشمردن عوامل اثرگذار بر وقوع حادثه نفتکش "سانچی" گفت: تا زمان نهایی‌شدن روندهای حقوقی با حضور ذینفعان و همچنین کارشناسی دقیق توسط مراجع ملی و جهانی نمی‌توان قضاوتی دقیق در این رابطه داشت . (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

بازدید سرمایه‌گذاران قطری از بندر لنگه

در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران قطری از بندر تجاری لنگه بازدید کردند و در طی جلسات برگزارشده، ایران آمادگی خود را برای صادرات موادمعدنی به بنادر قطر اعلام کرد. مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان از عزم و اراده جدی دو کشور برای پیشرفته اهداف اقتصادی مشترک خبر داد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

کشف محموله قاچاق 1600 کیلوگرمی بال‌کوسه در بندر شهیدکلانتری چابهار

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی از کشف محموله قاچاق 1600 کیلوگرمی بال کوسه توسط کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در منطقه چابهار خبر داد و گفت: یگان حفاظت سازمان بنادر، 3 نفر افراد بومی را که در صید کوسه ماهیان شرکت داشتند دستگیر کرده و پرونده در مرحله دادرسی است . (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.