| کد خبر: 159350 |

رییس کمیته اضطرار شرکت نفتکش پاسخ داد

◄ چرا «سانچی» به سختی خاموش شد؟

در مراحل اول اطلاعاتی به ما رسید که مشخص شد پس از تصادف نفتکش انفجارهای مهیبی رخ داده و حتی نظر کارشناسان مرکز امداد شانگهای این بود که حرارت ایجاد شده از انفجار بسیار بالاست و عملاً امکان کمک‌رسانی را به دلیل وجود گازهای سمی و ستون دود عظیم مقدور نیست و یا با کندی پیش خواهد رفت.

تین نیوز

رییس کمیته اضطرار شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه وجود گازهای سمی و ستون دود عظیم مانع عملیات امداد شد، گفت:‌تا آخرین لحظه امیدوار بودیم همکاران‌مان را زنده پیدا کنیم و یا پیکر آنها را به خانواده‌هایشان تحویل دهیم که متاسفانه به دلیل حجم بالای حرارت، دود و عناصر فنی دیگر این وضعیت محقق نشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جبل‌عاملی در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی گفت:‌ از ساعت اول حادثه نفتکش سانچی در اتاق مانیتور و اضطرار به همراه همکارانم حضور داشتیم و با تمامی سازمان‌های بین‌المللی و داخلی برای امدادرسانی به نفتکش تماس برقرار کردیم.

رییس کمیته اضطرار شرکت نفتکش ادامه داد: در مراحل اول اطلاعاتی به ما رسید که مشخص شد پس از تصادف نفتکش انفجارهای مهیبی رخ داده و حتی نظر کارشناسان مرکز امداد شانگهای این بود که حرارت ایجاد شده از انفجار بسیار بالاست و عملاً امکان کمک‌رسانی را به دلیل وجود گازهای سمی و ستون دود عظیم مقدور نیست و یا با کندی پیش خواهد رفت.

او تاکید کرد: با وجود این وضعیت ما به صورت حرفه‌ای و احساسی به مسائل نگاه کردیم و حضور خود در این مساله را ادامه دادیم که در امتداد آن عملیات ادامه داشت و تا آخرین لحظه امیدوار بودیم همکاران‌مان را زنده پیدا کنیم و یا پیکر آنها را به خانواده‌هایشان تحویل دهیم که متاسفانه به دلیل حجم بالای حرارت، دود و عناصر فنی دیگر این وضعیت محقق نشد.

جبل‌عاملی ادامه داد:‌ پهنای کشتی ۵۰ لنگر است. دو طرف کشتی آب موازنه به قطر ۲.۵ متر است. تصادف شدید بود و کشتی هنگ‌کنگی حدود ۵ متر وارد تانکر محموله شده بود. کشتی که با ما برخورد کرده از دماغه برخورد کرده که سخت‌ترین جای کشتی است به همین دلیل خسارت زیاد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.