| کد خبر: 159293 |

◄ دفاع چینی‌ها از عملکرد خود در حادثه «سانچی»

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری ۱۵ ژانویه. فعالیت‌های امداد و نجات چین کاملا به تایید طرف ایرانی رسیده است.

تین نیوز

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: فعالیت‌های امداد و نجات چین کاملاً به تایید طرف ایرانی رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز، به گفته لو کانگ وزیر کار ایران در نامه‌ای به رییس‌جمهور روحانی نوشته است که طبق نظر متخصصان ایرانی و مقامات چینی تمامی خدمه نفتکش ظرف یک‌ساعت پس از وقوع این سانحه جان خود را از دست داده‌اند که دلیل آن مقیاس بزرگ آتش و گازهای سمی بوده است

وی ادامه داد: در عین‌حال فعالیت‌های امداد و نجات چین کاملاً به تایید طرف ایرانی رسیده است. همان‌گونه که نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به رسانه‌ها گفت، هر دو طرف ایرانی و چینی تمام تلاش‌های خود را در این زمینه انجام دادند. سفیر ایران در چین هم گفت که چین نه تنها منابع خود در شانگهای را برای این کار استفاده کرد بلکه از استان‌های هم‌جوار هم برای این که همه تلاش خود را انجام دهند، کمک گرفت. نماینده کنسول‌گری ایران در شانگهای هم از تلاش‌های حداکثری چین تشکر کرده است.

به گزارش مهر لوکانگ توضیح داد: همان‌طور که گزارش شده است با برخورد دو کشتی و آتش گرفتن کشتی سانچی که ۱۳۶۰۰۰ تن میعانات نفتی را حمل می‌کرده است وضعیت بسیار خطرناکی به وجود آمده بود. علی‌رغم تمام این‌ها به علت وجود یک حس قوی حرفه ای و تخصصی، امدادگران چینی جان خود را به خطر انداختند و شجاعانه اقدامات ایمنی را انجام دادند تا چندین بار به این کشتی نزدیک شوند و عملیات امداد و نجات را در فاصله بسیار نزدیکی از آتش انجام دهند. قبل از انفجار نهایی امدادگران حتی روی عرشه کشتی رفتند و پیکر ۲ تن از جان‌باختگان را به همراه جعبه سیاه نفت‌کش از آن خارج کردند.

این مقام مسئول چینی ادامه داد: سفارت چین در ایران در سریع‌ترین زمان ممکن برای متخصصان ایرانی ویزا صادر کرد تا هر چه زودتر بتوانند به چین بیایند، مستقر شوند و در فرایند امداد شرکت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: به دلیل این که جان انسان‌ها در خطر بود، چین در وهله اول در اولین زمان ممکن تیم‌های امداد و نجات را سازماندهی کرد و امیدوار بودیم که بتوانیم تمام خدمه را نجات دهیم. از سوی دیگر با توجه به مقدار بسیار بالای میعانات نفتی در این کشتی، چین تلاش‌های پاکسازی و پیش‌گیری از الودگی خود را هم آغاز کرد.

لوکانگ گفت: جعبه سیاه به ما کمک می‌کند دلیل حادثه را متوجه شویم. از آنجایی که تحقیقات هنوز در حال انجام است، من توصیه میکنم تا پایان آن صبور باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.