| کد خبر: 159231 |

یک حقوقدان دریایی؛

◄ بیش‌تر اظهارنظرها در مورد سانچی کارشناسی نیست

بحث قوانین ترافیک دریایی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. برخورد دو شناور با هم موضوع ویژه‌ای است. به نظر می‌رسد در اینجا با یک خلاء مواجه هستیم که دو کشتی در این ابعاد و در این شرایط با هم برخورد کرده‌اند. این مهم‌ترین موضوع است.

تین نیوز

یک حقوقدان دریایی می‌گوید: اظهارنظرهای منتشر شده درباره سانحه نفتکش سانچی عمدتاً کارشناسی نیست. این موضوع نیازمند بررسی دقیق و همه‌جانبه است.

به گزارش تین‌نیوز، عاطفه امینی‌نیا، مدرس حقوق بین‌الملل و عضو هیئت‌علمی دانشگاه با اشاره به سانحه نفتکش ایرانی گفت: این موضوع از ابعاد مختلف قابل توجه است و نیاز به بررسی گسترده دارد.

او افزود: بحث قوانین ترافیک دریایی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. برخورد دو شناور با هم موضوع ویژه‌ای است. به نظر می‌رسد در اینجا با یک خلاء مواجه هستیم که دو کشتی در این ابعاد و در این شرایط با هم برخورد کرده‌اند. این مهم‌ترین موضوع است.

امینی‌نیا تاکید کرد: موضوع آلودگی‌ دریاها نیز یک موضوع مهم است. معمولا کشورهایی که در ساحل حادثه هستند بیشتر آسیب را می‌بینند. سانحه برخورد نفتکش لیبریایی با سواحل انگلستان یکی از این سوانح بوده است. در آن حادثه انگلستان نفتکش لیبریایی را بمباران کرد و استدلال این کشور هم این بود که چون نفت باعث آلودگی می‌شود، با بمباران شعله‌ور شده و می‌سوزد. این اتفاق کنوانسیون‌هایی نوشته شد که بر اساس آنها نزدیک‌ترین کشور به محل سانحه می‌تواند اقداماتی انجام دهد.

این مدرس دانشگاه گفت: اینکه در چنین شرایطی وظیفه امداد و نجات بر عهده کیست هم از مسائل مهم است. معمولاً کشورهایی که کمترین فاصله را با سانجه دارند مکلف به کمک هستند. البته چون این آب‌ها معمولا تحت حاکمیت کشورهای ساحلی هسند مسائل خاص خودش را دارد.

امینی‌نیا با اشاره به اظهارنظرهای مطرح‌شده تصریح کرد: اما واقعیت این است که بخش عمده‌ای از این موضوعات فنی است. اظهارنظرهای منتشر شده عمدتا کارشناسی نیست. بیشتر جنبه سیاسی احساسی و ژورنالیستی دارد. اما از نظر کارشناسی بحث دیگری دارد. باید قوانین و مقررات بررسی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.