| کد خبر: 159217 |

◄ آب رفته را به جوى برگردانیم

آیا این‌گونه حوادث که معلول تصمیم‌هاى خام در سطح کلان کشور است به‌راستى و به‌دور از ملاحظه کارى مو شکافى و واکاوى می‌شود؟

تین نیوز

 هوشنگ زمانى فرد* : با عرض تسلیت به جامعه دریایی و ملت فهیم ایران با اندوهى فراوان باید اذعان نمود:

از آن‌زمان که هدایت و مدیریت شرکت ملى نفتکش که یک سازمان کاملا تخصصى است به تامین‌اجتماعى که تخصص دریا را نداشت واگذار شد کیفیت و دیسیپلین این ناوگان عظیم و رتبه‌دار در کلیه سطوح بسیار تنزل نمود.

-آیا این‌گونه حوادث که معلول تصمیم‌هاى خام در سطح کلان کشور است به‌راستى و به‌دور از ملاحظه‌کارى مو شکافى و واکاوى می‌شود؟

- استفاده از کشتى که براى حمل نفت خام طراحى شده،  براى حمل میعانات گازى آن‌هم براى مسافت طولانى کار تخصصى بوده و آیا تمهیدات و یا تجهیزات مرتبط با این کارگو  مثل خنک‌کننده‌هاى میعانات گازى که در کشتى‌هاى ال‌ان‌جى وجود دارد در این کلاس‌ها تعبیه شده است؟

-آیا کسى تحقیق می‌کند که کارکنان و افسران کشتى و متاسفانه بعضاً کاپیتان کشتى به‌صورت قراردادى با  چه دستمزدى و چه کیفیتى از نظر آموزشى و عملاً به‌صورت معلق بدون امید به آینده شغلى خود و محروم از تمام امکانات اولیه زندگى و حتى نبود یک اینترنت ساده در اکثر کشتى‌ها چگونه وسیله دریایی را نگه‌دارى کرده و براى جایگزین کردن یک قطعه ساده چقدر باید در انتظار بمانند و با مشکلات کارى چگونه دست و پنجه نرم می‌کنند؟

- کسى آیا مزایاى شغلى دریایی در دیگر کشورها را با تعرفه‌هاى تامین‌اجتماعى مقایسه کرده و آیا دغدغه آن براى یک شرکت اجتماعى کشتیرانى وجود دارد؟

ساختار قبلى نفتکش چه مشکلى داشت که آن‌را بر هم زده و مدیریت آن‌را سازمانى عهده دار است که مدیریت   توانبخشى و ... را دارد که هیچ سنخیتى  با دریا نداشته و ندارد در حالی‌که دولت به‌علت بدهکارى ده‌ها شرکت تخصصى را به این سازمان واگذار کرده که بالطبع به علت مشغله زیاد در نهایت سهم نفتکش چگونه مدیرى می‌شود که بتواند با این ساختار و هیئت مدیره و تحریم و بدهى‌ها ناوگان را بچرخاند؟

منظور بنده سکاندار نفتکش نیست و بنده مقصر را مدیریت سطح بالاتر می‌دانم آنان که براى حل مشکلات تصمیم‌هاى آنى و غیرکارشناسى گرفته و یک سازمان به این عظیمى را دچار مشکل کرده که صد مدیر هم نمی‌توانند بعد از این‌گونه اقدامات آب رفته را به جوى برگردانند.

و سخن پایانى

به نظر حقیر وقت آن رسیده که ضمن جلوگیرى از بدعت‌هاى مدیران ناآشنا، به اصول و مراتب قبل از این‌گونه اقدامات برگردیم و شجاعانه هر علتى که باعث این فجایع می‌شود را فارغ از این‌که به ضرر فلان مدیر و یا بهمان جناح می‌شود بازگو کرده و برای تخصص و منابع انسانى خود بیشتر ارزش قائل شویم و به‌جاى آن‌که میراث‌خوار اشتباهات گذشته باشیم با درایت هر چیز را به جاى اول خود برگردانیم.

 *معاون عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره- سیرى مسئول فعلى عملیات دریایی ترمینال FPSO 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.