| کد خبر: 159203 |

دبیرکل کانون دریانوردان خبره:

◄ دریانوردان ایرانی مظلوم و فراموش‌شده‌اند

دریانوردان ایرانی قشری مظلوم و فراموش‌شده هستند و حتما باید برای اینکه از این دست حوادث رخ ندهد دیده شوند و مسائلشان حل شود.

تین نیوز

کاپیتان اسدالله رزمجو، دبیرکل کانون دریانوردان خبره با اظهار تاسف نسبت به حادثه آتش‌سوزی سانچی گفت: ضعف در مدیریت بحران، بزرگترین مشکل در جامعه ما است.اما تبیین این ادعا که عملیات امدادرسانی با تاخیر انجام شده یا نشده است، نیازمند گذر زمان بیشتر و انجام تحقیقات بیشتر است.

کاپیتان رزمجو ادامه داد: کانون دریانوردان خبره جدای از مسئولان دولتی در سازمان بنادرودریانوردی مشغول بررسی ابعاد ماجرا هستند و نتیجه تحقیقات را در چند روز آینده به اطلاع هموطنان عزیز و خانواده‌های داغدار خواهد رساند.

دبیرکل کانون دریانوردان خبره ادامه داد:  تحریم‌ها در زمینه حمل‌ونقل دریایی تاثیر ناگواری بر این صنعت گذاشته است. این کشتی تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش بوده اما به دلیل تحریم‌ها در پاناما ثبت شده است.

کاپیتان رزمجو افزود: آخرین باری که از این دست اتفاقات افتاده مربوط به دهه 90 میلادی است و باید بررسی شود که دلیل رخ‌دادن این اتفاق ناگوار چه بوده است.

این کارشناس دریایی ادامه داد: از همان زمان در رده‌بندی کشتی‌ها استاندارد دو جداره بودن به صورت الزامی رعایت شده است و با این وجود شدت برخورد آنقدر بالا بوده که منجر به این حادثه شده است. ضمن اینکه الان زمانی نیست که بتوان فهمید که پس از آتش‌سوزی چه اتفاقی برای سرنشینان کشتی افتاده است.

کاپیتان اسدالله رزمجو در پایان خاطرنشان کرد که دریانوردان ایرانی قشری مظلوم و فراموش‌شده هستند و حتما باید برای اینکه از این دست حوادث رخ ندهد دیده شوند و مسائل‌ آن‌ها حل شود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.