| کد خبر: 159133 |

◄ آیا امکان نجات سرنشینان «سانچی» وجود داشت؟

شاید حضور یک فرد مسئول و دلسوز ایرانی به همراه تکاوران نیروی دریایی ارتش ج .ا.ا در همان 48 ساعت اول می‌توانست بسیار کار ساز باشد

تین نیوز

در هشتمین روز حادثه نفتکش ایرانی در آبهای چین و سوختن مداوم آن، خبرها حکایت از شهادت سرنشینان آن دارد.

می‌گویند رئیس سازمان دریانوردی شانگهای گفته است که در انفجار حاصل از برخورد کشتی‌ها و همان دقایق اول حادثه، سرنشینان نفتکش ایرانی جان باخته‌اند. از سوی دیگر که البته می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد اظهارات کاپیتان بهرامی در اولین روز حادثه بود که ممکن است سرنشینان نفتکش به طبقات پایین کشتی پناه برده و یا در موتورخانه محبوس شده باشند.

اما با اطمینان میتوان گفت، پس از انفجار اولیه، دمای بدنه کشتی در مخازن و بخشهای دیگر آن در حدی بالا نبوده است که مانع از امداد رسانی به سرنشینان نفتکش باشد. این موضوع در تمامی تصاویری که تا 2 روز پس از حادثه از نفتکش تهیه و ارسال شده است کاملا بارز است.

 شاید حضور یک فرد مسئول و دلسوز ایرانی به همراه تکاوران نیروی دریایی ارتش ج .ا.ا  در همان 48 ساعت اول می‌توانست بسیار کار ساز باشد و حتی اگر دریانوردان ایرانی در دم جان باخته بودند باز هم برای آرامش خانواده‌های آنان وهم چنین 70 میلیون ایرانی نگران می‌توانستند حادثه را از نزدیک بررسی و در فرصت مناسب به سرنشینان نفتکش دست پیدا کنند تا هشت روز دلهره و تشویش به خانواده های ایرانی تحمیل نشود.

در هر حال هم اکنون خبر رسیده است که کشتی سانچی ( سپید سابق) در حال غرق شدن است. و جای تاسف اینکه سرمایه‌های انسانی ما نیز به همراه آن رفتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.