| کد خبر: 158895 |

◄ دشواری عملیات جست وجوی خدمه نفتکش ایرانی/محدود جستجوتا مساحت 900 مایل مربع دریایی

شرایط بد همراه با باران و موج هایی که ارتفاع آنها به سه متر می رسد، تلاش ها برای مهار آتش و جست و جوی 31 خدمه گم شده نفتکش یاد شده را سخت کرده است.

تین نیوز

شرایط بد همراه با باران و موج هایی که ارتفاع آنها به سه متر می رسد، تلاش ها برای مهار آتش و جست و جوی 31 خدمه گم شده نفتکش یاد شده را سخت کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس اعلام وزارت ترابری چین دو مقام کره جنوبی به رویترز گفتند، شعله‌های آتش، تیم جست و جو و نجات گارد ساحلی این کشور را مجبور کرده است که یک فاصله 4.8 کیلومتری را با نفتکش ایرانی حفظ کنند.

دولت چین اواخر وقت دیروز اعلام کرد، نشتی بزرگی پیدا نشده و نفت خیلی سبک که میعانات گازی نامیده می‌شود یا می‌سوزد و یا به سرعت تبخیر می شود، بنابراین تنها مقدار بسیار کمی - کمتر از یک درصد - به عنوان نشتی باقی می ماند و شانس ایجاد لکه های نفتی را کاهش می دهد.

میعانات گازی وقتی در معرض هوا یا آب قرار می‌گیرند بسیار فرار هستند و نگرانی در مورد انفجار نفتکش و غرق شدن آن در حالی که یک هلی کوپتر و چند کشتی های نجات مشغول جست و جوی خدمه نفتکش ایرانی در منطقه‌ای به شعاع سه هزار و 100 کیلومتر هستند، رو به افزایش است.

سخنگوی سفارت چین در ایران در این اطلاعیه یادآور شد: دولت چین اهمیت بسیاری برای این فاجعه دریایی قائل است. لی که چیانگ نخست وزیر چین و روسای شورای دولتی چین نیز دستورهای مهم را صادر کرده اند. در این اطلاعیه سخنگوی سفارت چین در ایران با تاکید بر این که وزارت امور خارجه چین سیستم اضطراری خود را فعال کرده است، تصریح کرد: وزارت حمل و نقل چین کار گروه ویژه ای را تعیین کرده که امور مدیریت بحران، نجات، کمک رسانی به کشتی مربوطه، بررسی حادثه و غیره را همزمان دنبال می کنند.

سخنگوی سفارت چین در ایران در این اطلاعیه همچنین خاطرنشان کرد: در حالی که جزر و مد و وضعیت اقلیمی محل حادثه برای جستجو و نجات بسیار دشوار است اما دولت چین تا جایی که امکان دارد تلاش خواهد کرد تا به جستجو ادامه دهد.

براساس این اطلاعیه در حال حاضر طرف چین با تعداد 13 فروند کشتی نجات و جستجو محدوده جستجو را افزایش داده اند که تا مساحت 900 مایل مربع دریایی از محل حادثه را به طور شبانه روزی پوشش می دهند، صبح روز هشتم ژانویه یک جسد از دریا بیرون کشیده شد که هویت آن مشخص نیست.

براساس گزارش ایرنا ساعت 19:50 جمعه شب به وقت چین یک کشتی فله بر هنگ کنگی به نام کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان جه جیانگ چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود به مقصد استان گوانگ دونگ در جنوب چین در حرکت بود که در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام سانچی با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و دو بنگلادشی خبری نیست. پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش روز دوشنبه در سه مایلی محل حادثه کشف شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.