| کد خبر: 158849 |

در سفر آخوندی به هند محقق می‌شود

◄ بررسی شیوه‌های گسترش فعالیت‌های بازاریابی بندر چابهار

قرار است وزیر راه و شهرسازی به منظور ارتقای فعالیت‌های بازاریابی فاز اول بندر شهید بهشتی که اخیرا با حضور حسن روحانی رییس جمهوری ایران و مقاماتی از کشورهای منطقه افتتاح شد به کشور هند سفر کند.

تین نیوز

قرار است وزیر راه و شهرسازی به منظور ارتقای فعالیت‌های بازاریابی فاز اول بندر شهید بهشتی که اخیرا با حضور حسن روحانی رییس جمهوری ایران و مقاماتی از کشورهای منطقه افتتاح شد به کشور هند سفر کند.

به گزارش تین‌نیوز، حمید مصدقی کارشناس اقتصادی سفارت ایران در دهلی نو درباره این سفر می‌گوید:وزیر راه و شهرسازی در طول دیدار از هند دیدارهای دو جانبه‌ای با مقامات بلند پایه این کشور برگزار خواهد کرد.

عباس آخوندی همچنین در یک نشست خبری مشترک با نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل، بزرگرا‌ها و کشتیرانی هند درباره همکاری مشترک در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی و ریلی با رسانه های هند گفت و گو خواهد کرد.

کارشناس اقتصادی سفارت ایران در دهلی نو همچنین خاطر نشان ساخت که هدف اصلی دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران از هند تحکیم نقش ارتباطی چابهار در پیشبرد بحث اتصال وارتباط بین دو کشوراست.

به گفته وی، پس از آنکه هند در آبان ماه سال جاری با استفاده از بندر چابهار اولین محموله گندم خود را به افغانستان ارسال کرد اکنون می کوشد در زمینه تجاری سازی بندر چابهار فعالیت های بیشتری انجام دهد.

براساس گزارش ایسنا مصدقی همچنین با اشاره به اینکه ایران و هند در سه کریدور ترانزیتی به نام های دالان شمال- جنوب، دالان عشق آباد و دالان چابهار عضو هستند گفت: در نشست تجاری که در جریان دیدار آخوندی از هند برگزار خواهند شد عمده مباحث حول محور روشهای ارتقای فعالیت های بندر چابهار انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که آخوندی همچنین از فعالیت‌های بندری به نام موندرا واقع در خلیجی در ایالت گجرات که توسط بخش خصوصی اداره می شود بازدید خواهد کرد.

شرکتی که این بندر را اداره می‌کند در مناقصه مربوط به چابهار نیز شرکت کرده و در صورت تایید عملکرد آن ممکن است مدیریت این بندر ایرانی را نیز به عهده بگیرد.

هند افتتاح بندر پر اهمیت چابهار را تحولی مهم در گسترش روابط اقتصادی هند در منطقه می داند.

بر اساس توافق امضا شده میان ایران و هند در ماه مه سال گذشته، هند با سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری کنترل دو لنگر گاه در فاز اول بندر چابهار را به عهده دارد.

وی گفت: وزیر را در این سفر علاوه بر معاونین و قائم مقام وی، هیاتی نه نفره از فعالان بخش خصوصی همراهی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.