| کد خبر: 157803 |

مروری بر اخبار بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای 13 تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر برای ارتقای بنادر شمال و جنوب کشور

امضای 13 تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با بخش‌های خصوصی برای ارتقای بنادر کشور، اعلام احداث بندر اقیانوسی جدید در سواحل مکران در کنار بندر چابهار، تاکید وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد توان رقابتی حمل و نقل دریایی ایران با بازارهای بین‌المللی و ایجاد بندر اقیانوسی جدید در سواحل مکران بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

تین نیوز

امضای 13 تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با بخش‌های خصوصی برای ارتقای بنادر کشور، اعلام احداث بندر اقیانوسی جدید در سواحل مکران در کنار بندر چابهار، تاکید وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد توان رقابتی حمل و نقل دریایی ایران با بازارهای بین‌المللی و ایجاد بندر اقیانوسی جدید در سواحل مکران بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی به شرح زیر است:

در هفته گذشته 13 تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با بخش‌های خصوصی به ارزش 100 هزار میلیارد ریال به امضا رسید. بر این اساس، امضای تفاهم نامه سازمان بنادر با صندوق ضمانت صادرات ایران، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، جست و جوی نجات با شرکت فرودگاه‌ها، هلدینگ گردشگری بنیاد، گردشگری با شرکت بام، تفاهمنامه با شرکت بتا و سینا در بندر شهیدرجایی، تفاهمنامه با شرکت‌های مدیریت بین‌المللی همراه، پارت پالایش نقش جهان و تضامنی ارجمندی، تفاهمنامه با دانشگاه گیلان و شرکت آرین پروتئین سویای پارس به امضا رسید . 

ایجاد توان رقابتی حمل و نقل دریایی ایران با بازارهای بین‌المللی

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای 13 تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با بخش‌های خصوصی به منظور ارتقای بنادر کشور با تاکید بر اینکه باید توان رقابتی حمل و نقل دریایی ایران با بازارهای بین‌المللی شکل گیرد، از ورود رویکرد بازرگانی به برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: اگر شهر آبادی در کنار بنادر شکل نگیرد لطمات فراوانی به منافع سازمان بنادر وارد می‌شود و به همین دلیل باید ارتباط معناداری میان بنادر با شهر و توسعه آن وجود داشته باشد . 

امضای تفاهم‌نامه سازمان با شورای‌عالی مناطق آزاد در زمینه بندر، ریل و هوا در دو هفته آتی

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای 13 تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر با بخش های خصویی از تشکیل اداره کل حمل و نقل چندوجهی و لجستیکی در آن سازمان خبر داد و گفت: افزایش 55 میلیون تنی صادرات صنایع فولاد تا 1404 در بندر شهید رجایی چشم اندازی است که سازمان بنادر ترسیم کرده است و در حال حاضر نیز ظرفیت فاز 3 بندر شهیدرجایی به 8 میلیون TEU افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از سرمایه‌گذاری 860 میلیارد دلاری بندر شهید رجایی خبر داد و افزود: اسناد مشترک داخلی و خارجی برای تجهیز پایانه 3 بندر شهیدرجایی در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

همچنین در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان بنادر با بخش های خصوصی از فعالیت های محمد سعیدنژاد مدیرعامل سابق سازمان تقدیر به عمل آمد و در عین حال از کتاب مجموعه قوانین و مقررات بندری و تاریخی بنادر؛ فنون دریای و دریانوردی رونمایی شد.

بندر اقیانوسی جدیدی در سواحل مکران ایجاد می‌شود

راستاد همچنین هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و جزئیات تکمیل بندر شهیدبهشتی چابهار و احداث بندر اقیانوسی را در سواحل مکران تشریح کرد. وی از رشد 21 درصدی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور خبر داد و گفت: مطالعات احداث بندر اقیانوسی جدیدی در کنار بندر شهیدبهشتی چابهار در سواحل مکران، آغاز شده است. 

تلاش برای تبدیل بندر امیرآباد به قطع اقتصادی و توسعه‌ای کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی در هفته گذشته با تاکید بر صادرات و ترانزیت کالا، گفت: استفاده از ظرفیت بندر امیرآباد برای ترانزیت کالا مورد توجه جدی باشد و بندر به قطب اقتصادی و توسعه‌ای تبدیل شود . حمایت صدر درصدی از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و رفع موانع ترانزیت کالا در بندر انجام می‌شود و امیدواریم فعالان بخش خصوصی، تجار و سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و به توسعه صادرات کمک کنند . 

بازدید اعضای کمسیون عمران مجلس از بندر نوشهر

همچنین در هفته گذشته، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر شهریاری نماینده دشتی و تنگستان و مهندس گراوند استاندار بوشهر از تأسیسات، اسکله‌ها و طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین دیدن کردند . 

افزایش تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش 47 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی و رونق جابجایی مسافر و گشت‌های تفریحی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج‌فارس خبر داد و گفت: از آغاز امسال تا پایان آبان ماه سال ۹۶، در مجموع یک میلیون و 966 هزار و 227 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد . 

بازدید سفر عمان از مجتمع بندری خرمشهر

سفیر کشور عمان در جریان سفر خود در هفته گذشته از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کرد. این دیدار به منظور آشنایی با ظرفیت های تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری استان خوزستان و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دو کشور انجام گرفت. 

تکمیل عملیات اجرایی فاز 3 بندر شهیدرجایی در 3 سال آتی

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام رشد سالیانه 5 تا 10 درصدی ظرفیت بنادر کشور از تکمیل عملیات اجرایی فاز 3 بندر شهیدرجایی در 3 سال آتی خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت بنادر کشور با نگاه پذیرش کشتی‌های بزرگ و در راستای اجرایی‌کردن طرح جامع بنادر ایران است . 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.