| کد خبر: 157340 |

◄ بخش خصوصی نامحرم نیست

سیستم‌های بورکراتیک دولتی نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از نقاط دنیا تقریبا دچار خمودگی بود و با کندی حرکت مواجه هستند ولی کوچکی نظام اداری و گستردگی بخش خصوصی و حضور آنها در تصمیم‌سازی در کشورهای دیگر با عامل عمده توفیق این‌گونه مقاوله نامه‌ها است.

تین نیوز

رئیس انجمن پایانه داران ایران گفت: متاسفانه تداوم سیستم اقتصاد دولتی در کشور در بیش از ربع قرن گذشته مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است که شاید بتوان از اثرگذارترین آنها، اعتماد به نفس کاذب مدیران دولتی را در حل معضلات گسترده حیطه سازمانی خود توسط نهادها و سازمان و مدیران بخش دولتی نام برد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا قائم‌مقامی در گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی» در ادامه نوشت: این مدیران با وجودحسن نیت، بدون درک ضرورت به‌کارگیری عوامل اجرایی و همراه کردن نیروهای فعال در بخش صف (بخش خصوصی) با خود، جهت به اجرا درآوردن نیات تحول‌خواهانه دچار اشتباهی تاریخی هستند که شاید بتوان از آن به‌عنوان یکی از عوامل معطل ماندن طرح‌های توسعه کشور یاد کرد. 

وی افزود: سیستم‌های بورکراتیک دولتی نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از نقاط دنیا تقریبا دچار خمودگی بود و با کندی حرکت مواجه هستند ولی کوچکی نظام اداری و گستردگی بخش خصوصی و حضور آنها در تصمیم‌سازی در کشورهای دیگر با عامل عمده توفیق این‌گونه مقاوله نامه‌ها است. 

قائم‌مقامی تاکید کرد: متاسفانه به‌دلیل بیگانه‌پنداری سازمان‌یافته بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها نقش مدیرانی که می‌خواهند تصمیماتشان اجرایی شده و بر روند تحولات توسعه کشورشان اثری ملموس بگذارند اهمیت می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز، وی گفت: سال‌هاست بسیاری از از مدیران دولتی و کارشناسان به تصور عقد یک پروتکل همکاری و یا یک تفاهم بین دولت‌ها به این باور غلط می‌رسند که مشکلی از مشکلات کشور را از پیش پا برداشته‌اند در حالی‌ که صدها نمونه از این یادداشت تفاهم‌ها و مشکلات بانی آنها، هر دو روی دست اقتصاد و تجارت کشور باقی مانده است. 

این فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: به نمونه مذاکرات ما با هند و عطش دو طرف تجارت کریدور شمال  و جنوب در هنگام بحران ترکیه روسیه نگاه کنید. چه تعداد جلسات متعد با حضور وزرا و معاونان و کارشناسان وزارتخانه ما و آنها انجام شد تا محصولات کشاورزی هند به از این کریدور استفاده کند.؟ این جلسات تماما در غیاب فعالان بندری دریایی و شرکت‌های حمل‌ونقل کشور که موتور تحقق این یادداشت تفاهم‌ها هستند انجام گرفت و نتیجه را همه می‌دانیم.

رئیس انجمن پایانه‌داران با بیان این‌که ملاقات رئیس سازمان‌ و حتی وزیر از هند چگونه می‌تواند به تنهایی کلید گشایش ترانزیت ایران باشد؟ چرا مدیران ما تنها حضور و دانش خود را کافی برای حل معضلات از همه نوع می‌دانند، افزود:  این اعتماد به نفس از چه ناشی می‌شود؟ به‌جز بی تفاوتی آنها به نتیجه کار و نبودن نظارت افکار عمومی؟ چگونه می‌توان عمل آنها را توجیه کرد؟ نمره مذاکره‌کنندگان گشایش این کریدور چند است؟ 

به گزارش تین‌نیوز، قائم‌مقامی تاکید کرد: از این عزیزان تقاضا می‌کنم برای تحقق زحمات خودشان و تسریع در تحقق اهداف کشور، حداقل بخش خصوصی را همچون همه کشورها، همراه خود در مذاکرات شرکت دهند. بخش خصوصی نه تنها نامحرم نیست، بلکه ذی‌نفع مذاکرات است و می‌تواند بخش دولتی را در تحقق اهداف یاری کند و بدون آنها دست‌آوردی بر یادداشت تفاهم‌ها متصور نخواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.