| کد خبر: 157008 |

◄ افزایش 14 برابری عملیات بندری در بندر شهید باهنر

حمیدرضا محمد حسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از افزایش 14 برابری تخلیه و بارگیری در این بندر نسبت به سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از افزایش 14 برابری تخلیه و بارگیری در این بندر نسبت به سال گذشته خبر داده است.

به گزارش تین‌نیوز ، طی هشت ماه سال جاری 28 هزار TEU کانتینر در این بندر بارگیری شد و یک‌میلیون و 917 هزار و 999 نفر مسافر از طریق بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز جا‌به‌جا شدند.

محمد حسینی در تشریح گزارش عملکرد هشت‌ماهه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر تابعه آن در سال 96، اظهار کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای آذرماه، بالغ‌بر یک‌میلیون و 342 هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که از این میزان 991 هزار و 719 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 350 هزار و 341 هزار تن به محموله‌های نفتی اختصاص داشته است.

محمدحسینی گفت: طی این دوره زمانی، بالغ‌بر 749 هزار و 613 تن کالاهای غیرنفتی و 36 هزار و 79 تن کالای نفتی از بندر شهید باهنر، صادر و 509 تن کالای غیرنفتی وارد این بندر شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت 39 هزار و 714 تن کالا از طریق این بندر خبر داد و افزود: طی مدت یادشده، کابوتاژ 60 هزار و 222 تن کالا به انجام رسید که افزایش 34 درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

محمدحسینی از تخلیه و بارگیری 28 هزار و 585 TEU کانتینر در این بندر طی هشت‌ماهه نخست امسال سخن به میان آورد و با اشاره به رونق چشمگیر این بخش از فعالیت‌های بندری، گفت: این رقم در هم سنجی با سال گذشته جهش 14 برابری داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان او افزود: طی سال جاری، دو هزار و 658 فروند شناور در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن پهلو گرفتند که 451 فروند بالای هزار تن و دو هزار و 207 فروند زیر هزار تن ظرفیت داشته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.