| کد خبر: 156672 |

◄ مانع بزرگ ورود کشتی‌های خارجی

مدیرعامل یک شرکت کشتیرانی می‌گوید تعرفه‌های بالای بندری ایران نسبت به بنادر کشورهای همسایه از عوامل بازدارنده شرکت‎های کشتیرانی خارجی از تردد به بنادر ایران است.

تین نیوز

مدیرعامل یک شرکت کشتیرانی تعرفه‌های بالای بندری ایران نسبت به بنادر کشورهای همسایه از عوامل بازدارنده شرکت‎های کشتیرانی خارجی برای تردد به بنادر ایران است.

به گزارش تین‌نیوز احمد فکور مطلق  مدیرعامل شرکت کشتیرانی جهان امواج، تعرفه‌های بندری  بالا، نرخ متفاوت در بنادر مختلف، محاسبه بر اساس نرخ ارز و پیوند عملکرد شرکت‌های کشتیرانی در بنادر مختلف را از معضلات شرکت‌های کشتیرانی برشمرد.

او گفت: بالاتر بودن 20 درصدی تعرفه‎های بندری ایران نسبت به قیمت جهانی و هزینه‌های تخلیه و بارگیری و انبارداری بالا در بنادر ایران برای شرکت‌های کشتیرانی مشکل‌آفرین شده است.

فکور مطلق به مارین تایمز گفت: در چند سالی که از منعطف کردن تعرفه‌‌ها و تخفیف پلکانی تعرفه‌های بندری سخن گفته شده اقدامی که منجر به کاهش ملموس تعرفه‎های بندری باشد، دیده نشده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جهان امواج تصریح کرد: مشکل دیگر این است تعرفه‌ها در بنادر مختلف نیز متفاوت است و همه بنادر از یک فرمول  و رویه خاص پیروی نمی‌کنند. درمیان کل بنادر کشور تعرفه‌های بندر امام و شهید رجایی شباهت بیشتری دارند.

وی  گفت:  پیوند عملکرد شرکت‎های کشتیرانی در بنادر مختلف توسط سازمان بنادر و دریانوردی نیز برای شرکت‌های کشتیرانی مشکل‎ساز شده است.

فکور مطلق در مورد پیوند تعرفه‌ها توضیح داد: اگر یک شرکت کشتیرانی در یکی از بنادر کشور  بدهی تعرفه‌ای داشته باشد اجازه تخلیه و بارگیری به کشتی این کشور در بندر دیگر داده نمی‌شود.

او افزود: این در حالی است که شرکتی مثل شرکت جهان امواج که 30 سال مجوز سازمان بنادر و دریانوردی را داشته است قطعاً نزد این سازمان اعتباری دارد که کشتی‎اش در یکی از بنادر ایران به دلیل بدهی تعرفه‌ای در بندر دیگر معطل نشود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جهان امواج در ادامه گفت: محاسبه تعرفه بندری بر اساس نرخ آزاد است که مشکلاتی را ایجاد کرده است.به دلیل متغیر بودن نرخ دلار ضروری است تا تعرفه‌های بندری در ایران به ریال محاسبه و دلار از این حوزه حذف شود.

فکور مطلق درباره رایزنی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته برای رفع این معضل گفت: این انجمن در این زمینه تلاش‌های بسیاری کرده است اما متأسفانه ابن تلاش‌ها به دلایلی که متوجه سازمان بنادر است بی‌نتیجه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.