| کد خبر: 156659 |

◄ کنسولگری عمان مسیر چابهار-مسقط را فعال می‌کند

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان وبلوچستان از تسهیل صدور روادید برای عمانی‌ها با راه‌اندازی تاسیس کنسولگری عمان در چابهار و امکان راه‌اندازی مجدد خط دریایی چابهار-مسقط را اقتصادی می‌کند.

تین نیوز

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان وبلوچستان از تسهیل صدور روادید برای عمانی‌ها با راه‌اندازی کنسول‌گری عمان در چابهار خبر داد و گفت: این اقدام، امکان راه‌اندازی مجدد خط دریایی چابهار-مسقط را اقتصادی می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز بهروز آقایی اظهار کرد: خط دریایی چابهار- مسقط زمانی راه‌اندازی شد که  با توجه به اینکه راه دسترسی مردم بلوچ ایران و عمان را تأمین می‌کرد ازلحاظ اقتصادی توجیه‌پذیر بود.

به گزارش مانا، وی افزود: تنها کشتی که در این مسیر فعالیت می‌کرد با ظرفیت 207 مسافر و 56 خودرو یکی از بهترین و لوکس‌ترین شناورهای مسافرت دریایی بود. این کشتی فاصله 160مایلی چابهار-مسقط را با سرعتی معادل 50 گره دریایی و در مدت سه ساعت طی می‌کرد.

باوجود نرخ پایین و قابل توجیه 400هزارتومانی این سفر دریایی در مقایسه با نرخ بلیت هواپیما قیمت بالای صدور ویزای عمان این سفر دریایی را غیرقابل توجیه‌ می‌کرد.

آقایی گفت: مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور در محوطه‌ای به مساحت 10 هزار مترمربع و زیربنای 4 هزار مترمربع با ظرفیت پذیرش حداقل 600 مسافر ورودی و خروجی به‌صورت هم‌زمان در بندر شهید کلانتری چابهار و در راستای ایجاد فرهنگ مسافرت‌های دریایی و جذب توریسم زیارتی، سیاحتی و درمانی کشورهای منطقه تجهیز شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان هرچند فعالیت این خط دریایی از فروردین‌ماه امسال به دلیل عدم‌حمایت دستگاه‌های دولتی در پرداخت یارانه و ارائه تسهیلات به اتمام رسیده است اما درصورتی‌که امکان تأسیس کنسولگری عمان در چابهار فراهم شود ویا با همراهی دستگاه‌ها،  صدور ویزای عمان تسریع و تسهیل شود گردشگران و جوامع محلی بسیاری برای رفت‌وآمد از این خط استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.