| کد خبر: 156265 |

◄ 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری معطل‌مانده در پایانه مسافری چابهار

سازمان بنادر در زمینه گردشگری مسافری و حمل مسافر دین خود را ادا کرده است و حالا نوبت سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر است که برای رونق این بخش وارد میدان شوند.

تین نیوز

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: سازمان بنادر در زمینه گردشگری مسافری و حمل مسافر دین خود را ادا کرده است و حالا نوبت سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر است که برای رونق این بخش وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسن ابراهیمی با اشاره به تعطیلی خط مسافری در این بندر تاکید کرد: پایداری خطوط مسافربری دریایی منوط به حضور دیگر ارگان‌ها و سازمان‌هاست؛ چراکه سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز را ایجاد کرده است.

ابراهیمی تصریح کرد: 5 میلیارد تومان برای ساخت پایانه مسافری در بندر شهید کلانتری هزینه شده و از بهترین امکانات هم استفاده شده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: خط مسافری مسقط-چابهار با تلاش‌های ما تا فروردین  امسال هم ادامه داشت و بعد از آن متوقف شد. ما از همان فروردین تا الان 1 میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده‌ایم اما واقعیت این است که حضور در این خط مسافری هنوز برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.

او تاکید کرد: پتانسیل مسافربری و گردشگری در چابهار کاملا وجود دارد، اما این بخش نیازمند تعامل و حضور دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها است و در واقع بخشی از کار در حیطه اختیارات ما نیست.

ابراهیمی درباره ظرفیت‌های این پایانه نیز گفت: این پایانه یک هکتار مساحت دارد و با پارکینگ و فضای سبز و همچنین فضای خدماتی احداث شده است. ظرفیت کل سالن ۶۰۰ نفر است و ۳۰۰ نفر به طور همزمان می‌توانند از طریق پایانه فوق وارد کشور شوند و از طریق این پایانه از کشور خارج شده و به سایر کشور‌های همجوار سفر کنند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.