| کد خبر: 156156 |

با پیشکسوتان بنادر

◄ حمید مزروقی

«بهزاد اتابکی» از فعالان حوزه بنادر و دریانوردی که سابقه مدیر عاملی شرکت تایدواتر و مدیرکلی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و همچنین فعالیت در شرکت کشتیرانی والفجر را در پیشینه کاری خود دارد، به تازگی اقدام به گردآوری خاطراتی از مدیران و پیشکسوتان حوزه بنادر و دریانوردی کرده، با عنوان «با پیشکسوتان بنادر» کرده است.

تین نیوز

«بهزاد اتابکی» از فعالان حوزه بنادر و دریانوردی که سابقه مدیر عاملی شرکت تایدواتر و مدیرکلی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و همچنین فعالیت در  شرکت کشتیرانی والفجر را در پیشینه کاری خود دارد، به تازگی اقدام به گردآوری خاطراتی از مدیران و پیشکسوتان حوزه بنادر و دریانوردی کرده، با عنوان «با پیشکسوتان بنادر»  کرده و این خاطرات را در قالب معرفی این افراد در شبکه‌های مجازی از جمله گروه تلگرامی جامعه بندری و دریایی منتشر کرده است.

به گفته اتابکی دلیل او برای انجام این کار، آن است که « مدیران جدید بدانند که چه میراث پر بهایی را به‌ دست آورده‌اند، میراثی به قیمت عمر  افراد فداکاری که زحمت کشیدند و مجموعه سازمان بنادر را تا بدین‌جا رسانده‌اند».

تین‌نیوز نیز بنا دارد با بازنشر این خاطرات، ضمن ارج نهادن به این پیشکسوتان که از سرمایه‌های کشورمان هستند، زمینه  آشنایی نسل‌های جدید از فعالان این حوزه با نسل قبل فراهم سازد.

بخش نخست این نوشتار که به «حمید مزروقی» اختصاص دارد را در ادامه می‌خوانیم:

photo_2017-11-22_19-37-14

« قد بلند، لهجه اصیل تهرانی، رک و بی پرده، دلسوز و باسواد، در یک کلام آقا، از خصوصیات حمید مرزوقی است، مردی که سال‌ها در بنادر کشور زحمت کشید.

حمید سال‌ها قبل از من مدیر کل بنادر استان هرمزگان بود و همه از او به نیکی یاد می‌کنند، سال‌های مسئولیت او مصادف بود با آغاز طوفان واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی  و اگر بگوییم که حمید و همکارانش در اوج این طوفان بودند بیراه نگفته‌ایم. 

بسیاری از اراضی پشتیبانی در بندر شهید رجایی،  توسط حمید و یارانش مابین خصوصی‌ها پخش شد که انصافا کار شاق و سختی بود، نه تجربه‌ای داشتیم و نه مشاوری که بتواند برایمان این کار سخت را هموار کند و من از خود حمید شنیدم که ساعت‌ها و روزها و هفته‌ها برنامه‌ریزی می‌کردند تا همزمان هم چرخ بنادر بچرخد و وقفه ایجاد نشود و هم کار به خصوصی ها واگذار شود، عین یک اتوبوس در حال حرکت که باید دو راننده به سرعت جایشان را با هم عوض کنند و اتوبوس یک ترمز هم نزند.   

در دوران مدیریت او، مدیران بنادر امارات از جمله دکتر محمد شرف رئیس وقت ( دی‌پی‌ورلد ) به بندر عباس آمدند تا ببینند او چه تدابیری برای این کار دارد. 

حمید در این میان به خوبی از نخبه‌های بندر شهید رجایی مثل ماشین‌چی و بوکانی و آسیابانپور و عباس‌پور استفاده کرد و همه آنها را در گیر کار کرد، افرادی که آینده بندر شهید رجایی با آنها رقم خورد. 

حمید مرزوقی سال‌ها بعد در بخش‌های فکری و مطالعاتی سازمان این راه را ادامه داد، مدتی هم به‌واسطه بی‌مهری بعضی مدیران تصمیم گرفت با کوله‌باری از تجربه به خارج کشور برود ولی غیرتش اجازه نداد و بازگشت، حمید طی این مدت سرمایه‌ای جز تجربه کاری برای خود نیندوخت و ساده‌زیستی‌اش مثال‌زدنی بود.

 حمید مرزوقی نهایتاً در اوائل دهه ۹۰ بازنشسته شد  و مدتی با علی صفایی در شرکت ملی نفت‌کش همکاری کرد، نمی‌دانم الان کجا مشغول است  و این دوران بازنشستگی را چگونه طی می‌کند ولی چهره مهربان و صمیمی‌اش همیشه  در ذهنم باقی‌ مانده است. دعا می‌کنم حمید و خانواده گرامی‌اش همیشه در پناه خدا سال‌های سال با سلامت  زندگی کنند».

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.