| کد خبر: 155908 |

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد؛

◄ انتصاب اولین مشاور گردشگری دریایی/ همایش گردشگری دریایی در خرمشهر برگزار می‌شود

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری اولین همایش گردشگری دریایی بنادر در خرمشهر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا دبیرخانه گردشگری اروند و کارون را در خرمشهر ایجاد کنیم.

تین نیوز

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری اولین همایش گردشگری دریایی بنادر در خرمشهر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا دبیرخانه گردشگری اروند و کارون را در خرمشهر ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد محسنی قلعه قاضی در گفتگو با این شبکه خبری ضمن اشاره به سیاست‌های کلی برای توسعه بندر خرمشهر گفت: برنامه اصلی ما اعاده رونق دریایی و تجارت آبی بندر خرمشهر است. این مهم هم با کارهایی مانند سرعت بخشیدن به خروج مغروقه‌ها در اروند و کارون آغاز خواهد شد.

او افزود: البته در حال حاضر هم این خارج‌سازی در حال انجام است. اما تلاش داریم که با همکاری پیمانکار بتوانیم این روند را اصلاح و تسریع کنیم.

محسنی با بیان اینکه راه‌اندازی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه گردشگری دریایی در رودخانه‌های اروند و کاورن از کارهای بسیار مهمی است که قصد انجام آن را داریم تاکید کرد: در همین راستا دیروز برای اولین بار در ایران مشاور گردشگری دریایی منصوب کردیم و قصد داریم که همایش‌ گردشگری دریایی راه‌اندازی کنیم. هدف از این امر هم درگیرکردن ارگان‌ها، مراکز دانشگاهی و دانش‌آموزی با این مقوله است تا بتوانیم تصویری واقعی و جذاب از گردشگری دریایی ارائه کنیم.

او گفت: امسال اولین همایش گردشگری دریایی بنادر در خرمشهر راه‌اندازی می‌شود و به شکل سالانه هم ادامه خواهد یافت. ما در تلاش هستیم تا دبیرخانه گردشگری اروند و کارون را در خرمشهر ایجاد کنیم.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: ما حمایت همه‌جانبه‌ای از سرمایه‌گذاری در بندر خواهیم داشت که با تکمیل پروژه ترمینال کانتینری بندر خرمشهر روند بهتری هم پیدا خواهند کرد.

او بهره‌گیری از ظرفیت‌های ریلی بندر خرمشهر را نیز یکی از برنامه‌های اصلی خود دانست و گفت: زیرساخت‌های این بخش آماده است اما به دلایل مختلف آن‌چنان که باید و شاید از ظرفیت استفاده نشده است. اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم شاهد یک حمل‌ونقل چندوجهی کارآمد در بندر خرمشهر خواهیم بود.

محسنی درباره لایروبی رودخانه‌های اروند و کارون نیز اظهار کرد: با عمق فعلی نیاز چندانی به لایروبی وجود دارد. اما اگر بخواهیم کشتی‌هایی با ظرفیت‌های بالاتر را در بندر پذیرش کنیم باید لایروبی انجام بدهیم. البته چند نقطه از رودخانه نیاز به لایروبی دارد که در زمان مناسب انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: نکته مهم درباره لایروبی در رودخانه این است که به دلیل مرزی بودن و نیاز به تعهدات مشترک مسائل حقوقی وجود دارد که الزمات خاصی را ایجاب می‌کند. در واقع چون ابعاد کار فرامرزی است، همسو کردن این اراده‌ها در یک مسیر دشوارهای‌ خاص خاصی دارد که زمانبر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.