| کد خبر: 154315 |

◄ آموزش طراحی بنادر جدید با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر‌ و دلف هلند

نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر با همکاری دانشگاه دلف هلند، دانشگاه امیرکبیر و سازمان بنادر و دریانوردی امروز در دانشگاه امیرکبیر آغاز شد.

تین نیوز

نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر با همکاری دانشگاه دلف هلند، دانشگاه امیرکبیر و سازمان بنادر و دریانوردی امروز در دانشگاه امیرکبیر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در راستای تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به منظور ارتقاء سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت های شغلی فعالان حوزه مهندسی بنادر، دوره آموزشی طراحی بنادر (port planinng) از امروز در محل دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد.

در این مراسم معاون مهندسی توسعه و مدیریت بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این دوره آموزشی که یکی از چهار دوره آموزشی پیش بینی شده درقالب برنامه های آموزش تخصصی کوتاه مدت معاونت مهندسی سازمان بنادر است، با حضور اساتید برجسته ای از دانشگاه دلف هلند و 35 نفر از کارشناسان منتخب ادارات کل بنادر استان ها و مهندسان مشاوران فعال در عرصه مهندسی دریایی به مدت 5 روز صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

محمدرضا الهیار تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، سه دوره آموزشی مهندسی بنادر، مهندسی سواحل و مدیریت سواحل نیز در قالب برنامه مذکور تا پایان سال جاری و با همکاری دانشگاه های امیرکبیر و دلف هلند برگزار خواهد شد.

او درباره اهمیت ارتقای سطح علمی کشور در زمینه دریا و سواحل گفت: ایران کشوری ساحلی است و 5800 کیلومتر ساحل در ایران وجود دارد؛ با توجه به مزیت بنادر کشور خصوصاً بنادر جنوبی و دسترسی به آبهای آزاد، ضروری است که کاربری سواحل و بنادر براساس طرح مدیریت یکپارچه سواحل، از نظر اقتصادی، گردشگری، منابع دریایی و دیگر پتانسیل ها، توسعه یابد.

او تصریح کرد: بنادر می توانند به عنوان مبادی ورودی و خروجی و محلی برای تبادل کالا و رشد اقتصادی کشورها محسوب شوند، بنابراین ما نیز به عنوان کشوری دریایی، باید تلاش کنیم سهم خود را از تجارت منطقه افزایش دهیم که دراین راستا رشد و توسعه بنادر مهم است. با توجه به آنکه موضوعاتی نظیر طراحی بنادر، مدام در سطح دنیا درحال به روزسازی است تلاش کردیم با تعیین کاربری های هر بندر، با طراحی دقیق این کاربری ها را ارتقا دهیم.

معاون مهندسی توسعه و مدیریت بنادر سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: در این راستا تلاش کردیم طی همکاری با کشور هلند و توافق با انجمن پیانک (انجمن زیرساخت های دریایی دنیا که ما تنها کشور خاورمیانه عضو این انجمن هستیم)، در راستای طراحی بنادر جدید و بهینه سازی بنادر موجود، یکی از اساتید برجسته دانشگاه دلف که در طراحی بندری تخصص قابل ملاحظه ای دارد، استفاده کنیم.

الهیار افزود: اگر طراحی بنادر با دقت انجام شود، در هزینه های آتی آن بندر مؤثر خواهد بود و با کمترین هزینه، بیشترین بهره وری را از بندر خواهیم داشت.

همچنین در این افتتاحیه رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت دانشگاه امیرکبیر نیز گفت: تفاهم نامه ای که بین سازمان بنادر، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه دلف هلند منعقد شد ، بسیار جامع است و همه محورهای آموزشی در حوزه طراحی بنادر را در بر می گیرد.

او تاکید کرد: دانشگاه امیرکبیر برنامه های استراتژیکی برای توسعه دارد، این دانشگاه، دانشگاه نسل سوم است و کارآفرین خواهد بود و همه فعالیت های آموزشی و پژوهشی آن برای برطرف کردن نیازهای کاربردی و عملیاتی است. تلاش کرده ایم از مشارکت دانشگاه های تراز اول دنیا نظیر اروپا، استرالیا و به خصوص هلند استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.