| کد خبر: 153367 |

صادرات 160 میلیون دلاری از گمرکات گیلان

طی هفت ماهه نخست امسال، 225 هزار و 71 تن کالا به ارزش 159 میلیون و 464 هزار و 978 دلار از طریق گمرکات استان گیلان صادرات صورت گرفته است.

تین نیوز
طی هفت ماهه نخست امسال، 225 هزار و 71 تن کالا به ارزش 159 میلیون و 464 هزار و 978 دلار از طریق گمرکات استان گیلان صادرات صورت گرفته است.
 
به گزارش  مانا در خصوص ارائه آمار گمرکات گیلان از ابتدای سال تا کنون، اظهار داشت: طی هفت ماهه نخست امسال، 225 هزار و 71 تن کالا به ارزش 159 میلیون و 464 هزار و 978 دلار از طریق گمرکات استان گیلان صادرات صورت گرفته است.

محمد شهبازی افزود: از مجموع صادرات صورت گرفته از گمرکات استان گیلان در هفت ماهه نخست امسال گمرک انزلی با 61 میلیون و 829 هزار و 978 دلار و با وزن 59 هزار و 727 تن صادرات کالای غیر نفتی و درصد تغییراتی معادل 14 درصد رشد از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: این آمار در حالی است که طی شش ماهه نخست امسال، هزار و 548 تن کالا به ارزش 131 میلیون و 731 هزار و 493 دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشورهای هدف صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان ادامه داد: کالاهایی نظیر محصولات نباتی، میوه، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و پلاستیکی عمده ترین اقلام صادراتی از گمرکات گیلان محسوب می شود.

وی اذعان داشت: محصولات مذکور از طریق گمرکات استان گیلان به مقصد کشورهایی نظیر آذربایجان، روسیه و قزاقستان صادر شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان با اشاره به رشد قابل قبول صادرات از طریق گمرکات گیلان طی سال جاری بیان داشت: امیدواریم این روند روبه رشد همچنان تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

به گفته وی، این سه کشور در میان بیش از 30 کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

شهبازی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: همچنین کشورهایی نظیر گرجستان، عراق، هند، اکراین، آلمان، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، جمهوری مولداوی، انگلستان، پاکستان، امارات متحده عربی، مالزی، عراق و افغانستان نیز از فعال ترین طرف های تجاری این گمرکات محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: طی هفت ماه نخست امسال، مقدار 159 هزار و 472 تن کالا از طریق گمرکات گیلان ترانزیت خارجی صورت گرفته است.

ناظر گمرکات استان گیلان بیان داشت: آمار ترانزیت خارجی طی هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 52 درصد افزایش همراه بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: ترانزیت خارجی از طریق گمرکات استان گیلان از مبدا کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و ... انجام شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد، ارزش کالاهای ترانزیت شده برابر با 119 میلیون 641 هزار و 226 دلار بوده است .

شهبازی خاطرنشان ساخت: عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه بوده است.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.