| کد خبر: 153039 |

گردشگری دریایی می تواند بازوی حفاظتی برای گونه ها باشد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط با تاکید بر تدبیر و تفکر در گردشگری دریایی و تعامل همه دستگاه های مرتبط در این زمینه گفت: این امر می تواند بازوی حفاظتی برای گونه ها باشد.

تین نیوز

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط با تاکید بر تدبیر و تفکر در گردشگری دریایی و تعامل همه دستگاه های مرتبط در این زمینه گفت: این امر می تواند بازوی حفاظتی برای گونه ها باشد.

پروین فرشچی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد آسیب های گردشگری دریایی به گونه های دریایی و محیط زیست دریاها در کشور گفت: به نظر من گردشگری دریایی لزوما به محیط زیست دریا آسیب نمی رساند.

وی ادامه داد: اگر معنای درست گردشگری دریایی را متوجه شویم و تعامل بین دستگاه های مرتبط با گردشگری دریایی برقرار شود؛ اتفاقا گردشگری دریایی به معنای واقعی می تواند بازوی حفاظتی برای گونه ها باشد.

فرشچی با اشاره به گونه های مختلف دلفین ها، لاک پشت ها و مرجان ها در محیط زیست های دریایی یادآور شد: گردشگری دریایی سرمایه گذاری روی جاذبه های دریا را بیشتر می کند و سرمایه ای برای حفظ آنها جلب شود.

وی ادامه داد: همین امر باعث می شود بعضی بخش ها برای حفاظت مانند همین معاونت محیط زیست دریایی و بعضی برای پایداری صنعت گردشگری دریایی فعال شوند و با هم همکاری کنند و این کمک به محافظت از گونه های در حال انقراض و حفظ جاذبه های زیستی را در دریا از گیاه و جانور را حفظ می کند. اگر گردشگری دریایی مدیریت شده و با تفکر و تدبیر و همکاری و تعامل بین نهادهای مرتبط باشد به معنای فشار روی گونه های مختلف است.

معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد اینکه آیا هماهنگی بین نهادهای مختلف در این زمینه اکنون وجود دارد، توضیح داد: سعی کرده ایم با سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری هماهنگی را ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه عضو فعال کارگروه گردشگری دریایی هستیم با سازمان مناطق آزاد جلسات داریم و سند گردشگری دریایی در حال تدوین است که برای آن هم کمک می کنیم اگر گردشگری را بازوی خوب اجرایی برای حفظ گونه های جذاب برای گردشگران بدانیم می تواند بسیار هم مفید باشد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.