| کد خبر: 152717 |

دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین‌المللی علوم دریایی و جوی؛

◄ در ابتدای راه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم

دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین‌المللی علوم دریایی و جوی: محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه دستاوردهای این کنفرانس مثبت بوده است گفت: باید ارتباطات میان بخش‌های اجرایی و محققان و دانشجویان این حوزه تقویت شود.

تین نیوز

دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین‌المللی علوم دریایی و جوی: محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه دستاوردهای این کنفرانس مثبت بوده است گفت: باید ارتباطات میان بخش‌های اجرایی و محققان و دانشجویان این حوزه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، طاهرا حق‌روستا در گفتگو با تین‌نیوز تاکید کرد: ارتباطات خوبی بین بخش‌های اجرایی، محققان و دانشجویان برقرار شد و زمینه‌سازی‌هایی هم برای همکاری‌های احتمالی بین محققین و بخش‌های اجرایی صورت گرفت که البته نیازمند زمان است.

حق‌روستا با بیان اینکه شرکت‌کنندگان حضور متنوعی در این کنفرانس داشتند تصریح کرد: کارشناسانی از دانشگاه تهران، موسسه تحقیقاتی شیلات، مرکز ملی اقیانوس‌شناسی، دفتر بررسی آلودگی‌های محیط زیست سازمان محبط زیست، دفتر تحقیقات و نوآوری دریایی سازمان محیط زیست، دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر و ... از جمله شرکت‌کنندگان در کنفرانس بودند.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین‌المللی علوم دریایی و جوی درباره دوره‌های آتی این کنفرانس نیز اظهار کرد: قصد داریم برای دوره‌های بعدی این کنفرانس به شکل متنوع‌تری برگزار شد و البته نیازمند این هستیم که انگیزه بیشتری برای برپایی و حضور در این کنفرانس وجود داشته باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر در همه رشته‌ها کنفرانس‌های زیادی برگزار می‌شود. اما تاکید ما بر این است که این کنفرانس‌ها خروجی مثبت و مشخصی داشته باشد.

حق‌روستا تقویت شبکه ارتباطی میان بخش اجرایی و بدنه علمی کشور را ضروری دانست و گفت: به نظر می‌رسد که نیاز داریم تا شبکه ارتباطی گسترده‌تری بین محققین، دانشجویان و بخش‌هایی اجرایی وجود داشته باشد. باید بر اهمیت این موضوع تاکید شود و ضرورت این بخش برای مسئولان اجرایی کشور بیش از پیش روشن شود.

او تاکید کرد: ما در حوزه محیط‌زیست و به ویژه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در ابتدای راه هستیم. در واقع کار خاصی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور انجام نشده و عمدتا در حد ارائه مقاله باقی مانده است. البته در سطح دنیا هم این یک موضوع جدیداست. اما ما از استاندارد جهانی هم بسیار عقب هستیم.

اولین کنفرانس بین‌المللی علوم دریایی و جوی: محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر سوم آبان‌ماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.