| کد خبر: 152441 |

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان:

بازگشت پیکر ناخدا رحمتی به کشور تا چند روز آینده/ملوانان کنارکی دربند دولت مرکزی سومالی هستند

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به بازگشت پیکر ناخدا رحمتی به کشور گفت: هرگونه اخبار مبنی بر دزدیده شدن لنج ناخدا رحمتی و جلیل بخش با 36 سرنشین به دست دزدان دریایی بی اساس است.

تین نیوز

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به بازگشت پیکر ناخدا رحمتی به کشور گفت: هرگونه اخبار مبنی بر دزدیده شدن لنج ناخدا رحمتی و جلیل بخش با 36 سرنشین به دست دزدان دریایی بی اساس است.

هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به بازگشت پیکر ناخدا رحمتی به کشور اظهار داشت: این ناخدا روز 17مهر ماه جاری براثر تیراندازی نیروهای گارد دریایی سومالی به شهادت رسید.
وی افزود: پس از پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت امور خارجه و با وجود پیچیدگی کار به دلیل قطع روابط دولت رسمی سومالی با ایران با بازگشت پیکر این ناخدا موافقت شد و تاچند روز آینده پیکر این ناخدا توسط یک کشتی به چابهار می‌رسد.
به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان رایزنی ها برای بازگشت 16ملوان دیگر لنج ناخدا رحمتی که توسط دولت سومالی اسیر هستند در سطح عالی در جریان است.
وی خاطرنشان کرد:انتشار اخبارغیر رسمی از سوی برخی از افراد مبنی بر دزیده شدن لنج ناخدا رحمتی به دست دزدان دریایی کاملا بی‌اساس است و این لنج در بند دولت مرکزی سومالی است.
میرمرادزهی هم چنین با اشاره به برخی اخبار مبنی بر ربوده شدن لنج همراه ناخدا رحمتی تاکید کرد:اخبار موثق وتایید شده‌ای مبنی بر ربوده شدن لنج ناخدا رحیم بخش با 20سرنشین که همراه لنج ناخدا رحمتی بوده است، نداریم.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان درباره ملوان زخمی شده لنج ناخدا رحمتی نیز گفت: باوجود رایزنی های گستره هنوز دولت سومالی درباره وضعیت سلامتی این ملوان که در تیراندازی زخمی شده، اطلاعاتی به ما ارائه نکرده است و رایزنی ها ادامه دارد.
شایان ذکر است، روز 17مهرماه جاری لنج ناخدا حیدر رحمتی با 18سرنشین مورد تیراندازی نیروهای گارد رسمی سومالی قرار گرفت که درنتیجه آن ناخدا رحمتی به شهادت رسید و یکی از ملوانان این لنج نیز زخمی شد وبقیه دستگیر شدند.
در چند روز گذشته خبری به نقل از رئیس اتحادیه صیادان چابهار وکنارک منتشر شده که ادعا می‌کند لنج ناخدا رحمتی ورحیم بخش با 36سرنشین در اسارت دزدان دریایی است که این موضوع از سوی مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان تکذیب شد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.