| کد خبر: 152432 |

مسیر آسیا-اروپا در سیطره کشتی‎های غول‎پیکر کانتینری

تا سال 2020 میلادی نزدیک به 88 درصد کشتی‎های کانتینری که در مسیر آسیا-اروپا فعالیت خواهند کرد، ظرفیتی بالای 14 هزار TEU خواهند داشت.

تین نیوز

تا سال 2020 میلادی نزدیک به 88 درصد کشتی‎های کانتینری که در مسیر آسیا-اروپا فعالیت خواهند کرد، ظرفیتی بالای 14 هزار TEU خواهند داشت.

با در نظر گرفتن سفارش 90 کشتی غولپیکر کانتنیری هر یک با ظرفیت بیش از 14 هزار TEU که قرار است همگی آنها طی مدت 3 سال آینده تحویل داده شوند، تا سال 2020 میلادی نزدیک به 88 درصد کشتی‎هایی که در مسیر آسیا-اروپا فعالیت خواهند کرد، ظرفیتی بالای 14 هزار TEU خواهند داشت.

مسیر آسیا-اروپا در سیطره کشتی‎های غول‎پیکر کانتینری

موسسه SeaIntel Maritime Analysis با اعلام این خبر افزود مسیر دریایی آسیا-اروپا هم اکنون به محدودیت در جذب مقدار منطقی تجارت نزدیک می شود. سفارش‎های بیشتر کشتی‎های با ظرفیت بالای 18 هزار TEU می‎تواند موجب بروز مازاد عرضه کشتیرانی در سال‎های آتی شود.

با در نظر گرفتن پنج درصد رشد تقاضای حمل دریایی در سه سال آینده و نیز با در نظر آوردن بهره‎گیری از کشتی هم سطح سال 2017 میلادی، تمامی تجارت در مسیر آسیا-اروپا می تواند با 15 سرویس هفتگی پوشش داده شود. بر اساس این گزارش، به این ترتیب تمامی اتحادهای کشتیرانی مجبور خواهند شد که حداقل یکی از سرویس های کنونی خود را تعطیل کنند.

در نتیجه کشتی های در حال ساخت کنونی، تا سال 2020 میلادی نزدیک به 125 فروند کشتی با ظرفیت بالای 18 هزار TEU در سطح دریاها مشغول خواهند شد.

آلن مورفی، مدیرعامل SeaIntel عنوان کرد: "البته که کشتی‏‎های با ظرفیت بالای 18 هزار TEU می توانند مستقیم در مسیر مدیترانه نیز به کار گرفته شوند اما این موجب سفارش بیشتر کشتی‎هایی با این ظرفیت می شود و به همین ترتیب شرایط وخیم تر خواهد شد."

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.