| کد خبر: 151312 |

سود 6 میلیارد دلاری کشتیرانی کانتینری در سال‎جاری

میزان جابجایی محموله‎های کانتینری در بنادر جهان طی نیمه اول سال جاری میلادی 6درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

تین نیوز

موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry انگلیس در تازه‎ترین گزارش خود از وضعیت درآمد و سوددهی شرکت‎های کشتیرانی کانتینری جهان اعلام کرد این صنعت یکبار دیگر در سال 2017 توانست به سود عملیاتی نزدیک به 6 میلیارد دلار برسد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، در این گزارش پیش‎بینی شده است که سود کشتیرانی‎های کانتینری جهان در سال آتی میلادی افزایش یابد. در گزارش موسسه دروئری آمده است: "صنعت کشتیرانی کانتینری در مسیر صحیحی به پیش می رود."

میزان جابجایی محموله‎های کانتینری در بنادر جهان طی نیمه اول سال جاری میلادی 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. با وجود این، دروئری معتقد است که این روند در نیمه دوم سال 2017 کاهش می یابد و برای کل سال 2017 به سطح 5.5 درصد خواهد رسید.

در گزارش دروئری آمده است: "بهبود تجارت محموله های کانتینری جهان در سال جاری شگفت آور بود. رسیدن به این شرایط در زمان کوتاه بسیار سخت و دور از انتظار بود اما اکنون می بینیم که شرایط سخت گذشته است."

در ابتدای سال 2017 تحولات سیاسی چندی در جهان رخ داد که شامل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا، احتمال اقدامات بازگشتی ترامپ در رابطه با توافق غرب و ایران، رشد مهاجرت به اروپا، و ... موجب شده بود تا چشم انداز امیدوارکننده ای پیش روی صنعت کشتیرانی کانتینری وجود نداشته باشد.

گرچه با آغاز 3 ماهه چهارم امسال هنوز احتمال وقوع برخی از گزینه های یاد شده بطور کامل از میان نرفته است اما به نظر هم نمی رسد که وقوع آنها دیگر آنچنان مهم باشد که موجب تحولات بزرگ اقتصادی شود.

موسسه دروئری اعلام کرد که چشم انداز سود و درآمد کشتیرانی‎های کانتینری جهان وابسته به فصل پیش روی قراردادهای اروپایی است. این موسسه همچنین چشم انداز سال 2018 کشتیرانی کانتینری را بسیار بهتر از آنچه در ابتدای سال تصور کرده بود، پیش بینی کرده است.

 

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.