| کد خبر: 151237 |

رئیس کارگروه امور نمایندگی‌ها و تسهیلات اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ کشتیرانی‌ها به دنبال حضور در خشکی هستند/ صدور بارنامه سراسری از بخش جاده‌ای شروع می‌شود

رئیس کارگروه امور نمایندگی‌ها و تسهیلات اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرکت‌های کشتیرانی علاقه‌مند هستند که به خشکی بیایند.

تین نیوز

رئیس کارگروه امور نمایندگی‌ها و تسهیلات اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرکت‌های کشتیرانی علاقه‌مند هستند که به خشکی بیایند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، روزبه مختاری در گفت‌وگو با این شبکه خبری در پاسخ به این سوال که بارنامه سراسری در چه شرایطی قرار دارد گفت: برای انجام کار جدا از کارهایی که در داخل کشور در حال انجام است ما به سراغ شرکت‌های کشتیرانی رفتیم.  شخصا با چند شرکت صحبت کردم و آنچه سال‌ها در ذهنم بود و با تجربه به دست آمده بود به نوعی تایید شد. آن هم این موضوع که شرکت‌های کشتیرانی علاقه دارند در خشکی هم فعالیت کنند.

او با بیان اینکه شرکت‌های کشتیرانی به دنبال حضور در بخش لجستیک هستند گفت: لجستیک در کشورهای دیگر پیشرفت زیادی داشته است. در همین زمینه با شرکت ناواشیوا صحبت‌هایی داشتیم. نکته اینجاست که این شرایط و تحرکی که ما در حال حاضر داریم و همه پیگیر هستند و همفکری دارند تا چگونه این تسهیلات را ایجاد کنند، دقیقا در ناواشیوا انجام شده است.

مختاری افزود: در واقع در منطقه ما ناواشیوا به‌نوعی می‌تواند یک الگوی خوب برای ما باشد. بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی در بخش راه‌آهن و دیگر بخش‌های لجستیک سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در واقع در حال حاضر ما با این فشار از طرف شرکت‌های کشتیرانی روبرو هستیم که هرچه زودتر آن‌ها را روی خشکی بیاوریم.

مختاری توضیح داد: با دشواری‌هایی که در مسیر مدل فعلی بارنامه سراسری با راه‌آهن وجود دارد و با توجه دست‌اندازهایی که در این فرایند داریم به احتمال قریب به یقین کار را با جاده شروع خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این مدل حداقل 40 درصد فاقد آن چیزی است که در بارنامه سراسری با راه‌آهن به دنبال آن بودیم. بخشی از کار نیست و نیاز واقعی را برآورده نمی‌کند؛ اما نیاز اولیه را برآورده می‌کند.

او توضیح داد: این فتح‌البابی می‌شود برای روزی که بخواهیم بارنامه سراسری را از طریق راه‌آهن انجام صادر کنیم و شرکت‌های کشتیرانی مهم را به شکل آماده برای این کار داشته باشیم.

مختاری مشکلات بورکراتیک را عمده‌ترین مانع تحقق بارنامه سراسری دانست و گفت: از طرف دیگر برای خود بارنامه سراسری با راه‌آهن سازمان بنادر همکاری خوبی دارد اما ساختارهای ما سنگین‌هستند. وقتی به سراغ سازمان بنادر، راه‌آهن و گمرک می‌رویم متوجه این ساختار سنگین می‌شویم. این سنگینی باعث می‌شود که نتوانیم به آن هدف اصلی برسیم و باید به هر شکلی شده این ساختارها سبک شود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.