| کد خبر: 151110 |

رشد جابجایی کانتینری استمرار دارد

رشد حجم تجارت کانتینری در مسیرهای اصلی کشتیرانی کانتینری در ماه آگوست سال جاری میلادی نیز استمرار داشت، به گونه ای که روند مثبت تقاضا از ابتدای سال جاری میلادی حفظ شد.

تین نیوز

رشد حجم تجارت کانتینری در مسیرهای اصلی کشتیرانی کانتینری در ماه آگوست سال جاری میلادی نیز استمرار داشت، به گونه ای که روند مثبت تقاضا از ابتدای سال جاری میلادی حفظ شد.

به گزارش گروه بین الملل مانا ماه آگوست سال جاری میلادی نیز شاهد استمرار روند رشد حجم تجارت کانتینری در مسیرهای اصلی کشتیرانی کانتینری بود، به طوری که بر اساس داده های منتشر شده از سوی مرکز ارقام تجارت های کانتینری CTS، حجم کانتینری در سراسر مسیرهای جهانی در ماه آگوست سال جاری به 14میلیون TEU رسید و نسبت به 13 میلیون و 400 هزار TEU مدت مشابه سال گذشته، رشد چهاردرصدی را تجربه کرد.

این گزارش در ادامه با اشاره به رشد 4.7 درصدی جابجایی کانتینری در ماه جولای 2017 نسبت به ماه جولای 2016، نوشت: در هشت ماه نخست سال جاری میلادی، حجم جابجایی کانتینری به 106 میلیون و 800 هزارTEU رسید که حکایت از رشد 4.8 درصدی سال به سال دارد.

تعداد کانتینر جابجا شده بین خاور دور و آمریکای شمالی از یک میلیون و 600 هزارTEU ماه جولای سال جاری میلادی به یک میلیون و 800 هزار TEU در ماه آگوست افزایش پیدا کرد که از لحاظ مقایسه ماهانه، نشان دهنده رشد 11.9 درصدی است.

بر طبق CTS، ترافیک کانتینری محدوده اقیانوس آرام رشد دو رقمی را در ماه آگوست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رساند.

لازم به ذکر است: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، حجم جابجایی کانتینری با رسیدن به 12 میلیون و 100 هزار TEU نسبت به 11 میلیون و 200 هزار TEU مدت مشابه سال گذشته، 8.9 درصد رشد را تجربه کرد.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: حجم ترافیکی آسیا-اروپا نیزعملکرد قوی خود را حفظ کرد، به دنبال فصل تابستان که به صورت سنتی اوج فعالیت را به همراه دارد، حجم ترافیکی در مسیر مذکور نیز دومین ماه شلوغ سال جاری میلادی را به نمایش گذاشت. به عبارت دیگر، حجم ترافیک کانتینری آسیا-اروپا از یک میلیون و 400 هزار TEU در ماه آگوست 2016 به یک میلیون و 500هزار TEU در ماه آگوست سال جاری میلادی افزایش یافت که دلالت بر رشد 5.3 درصدی دارد.

افزون بر این، حجم ترافیکی در مسیر شرق-غرب از ماه ژانویه الی آگوست با رسیدن به ده میلیون و 800 هزار TEU نیز شاهد رشد 5.3 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بود.

 

 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.