| کد خبر: 150899 |

مازاد ظرفیت گسترده در انتظار کشتیرانی‎های کانتینری

با وجود ورود به 3 ماهه پایانی سال، ظرفیت در بازار کشتی‎های کانتینری همانند سال‌های گذشته کاهش نیافته است.

تین نیوز

شرکت تحلیل داده‎های دریایی SeaIntel پیش‎بینی کرد که بازار کشتی‎های کانتینری در 3 ماهه پایانی سال 2017 میلادی با مازاد گسترده ظرفیت مواجه شوند.

به گزارش گر.ه بین الملل مارین تایمز، بر اساس گزارش شرکت SeaIntel با وجود ورود به 3 ماهه پایانی سال، ظرفیت در بازار کشتی‎های کانتینری همانند سال‌های گذشته کاهش نیافته است. این در حالی است که فصل پیک تقاضای کشتی‎های کانتینری نیز به  پایان خود رسیده است.

در گزارش SeaIntel آمده است: "اکنون به فصل چهارم سال (میلادی) وارد می شویم، زمانیکه به طور معمول شاهد کاهش ظرفیت مطابق با پایان فصل پیک تقاضا در 3 ماهه سوم بوده ایم، اما امسال نمی بینیم که ظرفیت ناوگان کشتی های کانتینری همانند سال های پیش کاهش یافته باشد.

طی 5 سال گذشته خطوط کشتیرانی کانتینری به طور میانگین 25 سفر دریایی در مسیر آسیا به اروپا، و 67 سفر در مسیر اقیانوس آرام را طی 3 ماهه پایانی سال به حال تعویق در می آوردند.

تجارت دریایی در مسیر آسیا به شمال اروپا از نظر ظرفیت کانتینری در فاصله سالهای 2012 تا 2016 میلادی 6.6 درصد کاهش می‎یافت. این در حالی است که این نرخ در سال جاری تاکنون 0.8 درصد کاهش یافته است.

در مسیر آسیا به سواحل غرب آمریکا نیز به طور میانگین سالانه شاهد 4.5 درصد کاهش ظرفیت در فصل چهارم سال بوده‌ایم. این بدان معنی است که امسال باید 2 سفر در هفته در این مسیر حذف شود.

 

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.