| کد خبر: 150762 |

یک فعال بخش خصوصی عنوان کرد؛

◄ دشواری‌های صنعت کشتیرانی پس از نوسانات ارزی

تغییرات نرخ ارز دشوارهایی را برای صنعت کشتیرانی ایجاد کرده است. اما فکر می‌کنم این تغییرات ناشی از اتفاقات اخیر جهانی است و احتمالا رفع خواهد شد.

تین نیوز

یک فعال بخش خصوصی گفت: تغییرات نرخ ارز دشوارهایی را برای صنعت کشتیرانی ایجاد کرده است. اما فکر می‌کنم این تغییرات ناشی از اتفاقات اخیر جهانی است و احتمالاً رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد میرانی با اشاره به تغییرات نرخ دلار گفت: اتفاقاتی که در جامعه جهانی می‌افتد به‌طور مستقیم روی صنعت کشتیرانی تاثیر می‌گذارد. ما با پایه مشخصی نرخ‌ها را تعیین می‌کنیم و در همین مدتی که نرخ‌ ارز افزایش پیدا کرده خود ما فعالیت چندین کشتی را لغو کرده‌ایم. چون واقعا متضرر می‌شویم.

او تاکید کرد: در واقع عملاً باعث شده ما بار خودمان را از دست بدهیم و مشتری هم بار نمی‌خواهد.

میرانی گفت: اروپا بارها گفته از برجام حمایت می‌کند و به‌شدت هم این ادعا را رسانه‌ای کرده است. ولی بخشی از صادرات ایران در همین مدت اخیر با مشکل مواجه شده است.

او با اشاره به تغییراتی که در بازار صادراتی ایران ایجاد شده یادآور شد: بخشی از صادرات ما سیمان بوده که در ایران بازار خودش را از دست داده است. ذغال‌سنگ هم که کاهش شدید قیمت جهانی داشته و صادرات آن توجیهی ندارد.

میرانی تصریح کرد: اگر اتحادیه اروپا همچنان پای تعهداتش بایستد و عملیات مانند روزهای اولیه برجام پیش برود، ما دوباره افزایش چشمگیری خواهیم داشت. اما منوط به این است که برجام همینطور بماند.

میرانی با اشاره به شرایط دوران تحریم گفت: در سال‌های گذشته به هر جا که مراجعه می‌کردیم حتی راهمان نمی‌دادند که حرف‌مان را بشنوند. فرقی نمی‌کرد کنفرانس باشد یا اتاق‌های بازرگانی یا نمایشگاه.

او تاکید کرد: اما دقیقا بعد از برجام هر جا که رفتیم ما را پذیرفتند و دعوت‌مان کردند. همین فرصتی که مهیا شده وجهه بسیار خوبی از ما ساخته است. ما تقریبا هفته‌ای نبوده که با شرکت‌های خارجی جلسه نداشته باشیم و این بسیار خوب است.

این فعال بخش خصوصی همچنین با اشاره به انتصاب محمد راستاد به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شخصا فکر می‌کنم آقای راستاد بهترین انتخاب بودند. در زمانی که ایشان بوشهر بودند ما هر بار که مراجعه کردیم حرف ما را شنیدند و به درخواست‌های ما رسیدگی کردند. امیدوارم با حضور ایشان شرایط سازمان بنادر هم بهتر شود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.