| کد خبر: 150050 |

با هدف ساده‌سازی تبادل اطلاعات در تجارت:

◄ بنادر ابوظبی دیجیتالی شدند

این پلتفرم صادرکنندگان، واردکنندگان، خطوط حمل‌ونقل و سازمان‌های دولتی را در یک نقطه و در زمان واقعی به هم متصل می‌کند. این امکان حتی از طریق تلفن همراه نیز قابل‌دسترسی است.

تین نیوز

بندر ابوظبی پلتفرمی را با هدف دیجیتالی کردن تجارت و ساده‌سازی تبادل اطلاعات افتتاح کرد.

به گزارش تین نیوز و به نقل از worldmaritimenews به گفته اپراتور این بندر، این پلتفرم صادرکنندگان، واردکنندگان، خطوط حمل‌ونقل و سازمان‌های دولتی را در یک نقطه و در زمان واقعی به هم متصل می‌کند. این امکان حتی از طریق تلفن همراه نیز قابل‌دسترسی است. 

این سیستم، عملیات حمل‌ونقل و تدارکاتی در بندرها، فرودگاه‌ها و شبکه‌های راه‌آهن را تضمین می‌کند. این سیستم‌عامل به پلتفرم‌های ارتباطی گسترده‌تر جهانی نیز متصل است و به‌عنوان یک نیروی محرکه برای توسعه و تجارت در امارات در نظر گرفته شده است. همچنین این کار یک گام مهم در تحقق برنامه اقتصادی ٢٠٤٠ ابوظبی است. 

این پلتفرم از سرویس "Track & Trace" استفاده می‌کند و در حال حاضر به 10 بندر در آسیا و اروپا متصل است و به مشتریان اجازه می‌دهد تا مسیرهای خود را قبل از خروج از  مبدأ ردیابی کنند. 

سلطان احمد الجبر، وزیر امور خارجه و رئیس بخش بندر ابوظبی، گفت: بنادر دبی در حال سرمایه‌گذاری در بخش فناورى هستند تا این بندرها را به عصر دیجیتال برسانند. ایجاد این شبکه نشان‌دهنده تعهد ما نسبت توسعه اقتصادی ابوظبی و ترویج یک فرهنگ اقتصادی دانش‌بنیان است که با ایجاد سیستم‌های هوشمند و دولت الکترونیک، تجارت را تسهیل می‌کند. 

کاپیتان محمد جوما الشمیسی، مدیرعامل شرکت ابوظبی نیز گفت: علاقه‌ای که کشورهای توسعه‌یافته به این سیستم دارند به دلیل نقش حیاتی آن در پیشبرد رشد اقتصادی، به حداکثر رساندن درآمد و کاهش هزینه‌های عملیاتی است.

Maqta Gateway دارای بیش از 100 نوع خدمات است که سهولت ثبت و پرداخت، خدمات کانتینری، خدمات حمل بار عمومی و خدمات کشتی کروز را شامل می‌شود. تاکنون، بیش از 35 شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل، ازجمله شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل جهانی از این دروازه الکترونیک استفاده کرده‌اند. در سال ٢٠١٦ و در اجرای آزمایشی،  این سیستم ٣ میلیون و ٦٠٠ هزار تراکنش دیجیتال را ثبت کرد.

امارات در یک برنامه جاه‌طلبانه قصد دارد تا سال ٢٠١٩ محموله‌های زمینی و هوایی و تا سال ٢٠٢٠ همه شبکه‌های بندری خود را ادغام کند.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.