| کد خبر: 149075 |

ساخت نخستین کشتی‎کروز هیدروژن‎سوز جهان

شرکت کشتیرانی کروز Viking Cruises آمریکا از برنامه خود برای سفارش ساخت نخستین کشتی کروز هیدروژن‎سوز جهان خبر داد.

تین نیوز

شرکت کشتیرانی کروز Viking Cruises آمریکا از برنامه خود برای سفارش ساخت نخستین کشتی کروز جهان با آلایندگی صفر با بهره‎گیری از سوخت هیدروژن مایع خبر داد.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، سرژ فوساتی  مدیر پروژه این شرکت کشتیرانی، برنامه های شرکت خود را در کنفرانس ایمنی در دریا که در کشور نروژ برگزار شد، اعلام کرد.

کشتی مورد نظر Viking Cruises در حدود 230 متر طول خواهد داشت و ظرفیت پذیرایی از 900 مسافر و 500 خدمه را دارد.

اولاو اکسلسون، مدیرکل شرکت Shipping and Navigation، اظهار کرد: "این یک حرکت جهانی است. خیلی جالب است. اگر آنها این کار را آغاز کنند موجب ایجاد یک شبکه توزیع می شود که در نهایت می تواند به استفاده دیگران از سوخت هیدروژن منجر شود و به ایجاد صنعت کشتیرانی با آلایندگی صفر کمک کند."

شرکت Viking Cruises قصد دارد کشتی جدید خود را مطابق با کشتی‎های دریاپیمای کنونی خود بسازد. علاوه بر این، کشتیرانی Viking Cruises اعلام کرده است که کشتی هیدروژن سوز جدید تحت پرچم نروژه به ثبت خواهد رسید و از هم اکنون مذاکرات آن آغاز شده است.

تورتسن هاگن، رئیس هیئت مدیره Viking Cruises، اظهار کرد: "به عنوان یک نروژی و با دارا بودن کشتی‎های نروژی، ما می‎خواهیم در توسعه آلایندگی صفر کشتی ها پیشرو باشیم. راه طولانی برای رسیدن به این هدف در پیش داریم، اما در این شرکت می‎خواهیم جلوتر از بقیه گام برداریم."

تا کنون هیدروژن مایع به عنوان سوخت دریایی استفاده نشده است. یکی از چالش‎های استفاده از این سوخت نگهداری آن در درمای منفی 253 درجه است تا مانع از تبخیر آن شد.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.