| کد خبر: 149071 |

◄ نروژی‌ها از هیدروژن مایع برای سوخت کشتی کروز استفاده می‌کنند

انتظار می‌رود این کشتی کروز بر اساس طراحی کشتی‌های فعلی باشد. علاوه بر این، شرکت کشتیرانی Viking Cruises اعلام کرده که اگر قرار باشد از این کشتی رونمایی شود باید در نروژ ثبت شود و گفتگوها پیرامون این موضوع با اداره دریایی نروژ آغاز شده است.

تین نیوز

شرکت کشتیرانی Viking Cruises قصد دارد تا اولین کشتی کروز فاقد آلایندگی را راه‌اندازی کند.

به گزارش تین‌نیوز و به‌نقل از worldmaritimenews، این شرکت برنامه‌هایی را برای استفاده از هیدروژن مایع به عنوان سوخت مد نظر دارد که قرار است در یک کشتی کروز از آن استفاده کند.

در این راستا سرجیو فوزاتی مدیر این پروژه در شرکت کشتیرانی، در کنفرانس امنیت دریایی نروژ، طرح‌هایی را برای این پروژه معرفی کرد.

 این کشتی که 230 متر طول دارد، باید ظرفیت پذیرش بیش از 900 مسافر و 500 خدمه را داشته باشد.

الاو اکسلسن مدیر کشتیرانی و ناوبری این شرکت نیز گفت: این یک احساس جهانی است. بسیار هیجان‌انگیز است. ممکن است یک شبکه توزیع ایجاد شود که دیگران را قادر می‌سازد از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده کنند و به صنعت کشتیرانی بحران‌زده کمک کند.

انتظار می‌رود این کشتی کروز بر اساس طراحی کشتی‌های فعلی باشد. علاوه بر این، شرکت کشتیرانی Viking Cruises اعلام کرده که اگر قرار باشد از این کشتی رونمایی شود باید در نروژ ثبت شود و گفتگوها پیرامون این موضوع با اداره دریایی نروژ آغاز شده است.

تورستین هاگن مدیر این شرکت نیز گفت: به عنوان یک نروژی و همراه با کشتی‌های نروژی، ما می‌خواهیم راه را برای کشتی‌های بدون آلایندگی باز کنیم. البته راه رسیدن به هدف طولانی است، اما در اینجا ما می‌خواهیم در این بازی جلوتر باشیم.

تاکنون هیدروژن مایع به عنوان سوخت دریایی استفاده نشده است. یکی از چالش‌های تکنولوژیک این امر نگهداری سوخت در دمای حدود منفی 235 درجه است تا از تبخیر آن جلوگیری شود. یک سلول سوختی هیدروژن را به الکتریسته مورد استفاده در موتور تبدیل خواهد کرد.

در حال حاضر، هیدروژن مایع در مقیاس انبوه در اروپا تولید نمی‌شود، اما فوزاتنی توضیح داد که Viking Cruises در حال تلاش است تا راه‌حلی را بر اساس ظرفیت و ویژگی‌های پالایشگاه‌های نروژ پیدا کند. همچنین تاکید شده است که این شرکت کشتیرانی باید تا آنجا که ممکن است در این پروژه برای تامین قطعات از تولیدکنندگان نروژی استفاده کند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.