| کد خبر: 148585 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ تکمیل فاز 3 بندر شهیدرجائی تا 3 ساله آینده

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در یک دوره 3 ساله، فاز 3 بندر شهیدرجائی به‌طول 1400 متر برای کشتی‌های 18400TEU با آبخور17.5 متر آماده بهره‌برداری می‌شود

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:  در یک دوره 3 ساله، فاز 3 بندر شهیدرجائی به‌طول 1400 متر برای کشتی‌های 18400TEU با آبخور17.5 متر آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، هادی حق‌شناس در سی‌امین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد با اشاره به اظهارات مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره ناتوانایی نیروهای داخلی در مدیریت بندر شهیدرجائی گفت: اگر کمی واقع‌بینانه بحث کنیم، نکته‌ای که جناب آقای سلامی گفت،  در بقیه بخش‌ها هم قابل تسری است. اگر تیم‌ ملی فوتبال و والیبال ما مربی خارجی نداشت آیا باز هم موفق می‌شد؟

او افزود: این در مورد راه‌اهن هم مطرح است. آیا ظرفیتی که در راه‌آهن ایجاد شده اگر مدیریت بهتری می‌شد سهم حمل بار بنادر که امروز تقریبا زیر 10 درصد است افزایش پیدا نمی‌کرد؟ می‌شود این بحث را به خیلی بخش‌ها ربط داد فقط شهید رجائی نیست.

حق‌شناس ادامه داد: هفته گذشته آقای نیلی گزارشی به اتاق بازرگانی ارائه داد که به نظرم بسیار اساسی است و روند را هم توضیح می‌دهد که در طی 15 سال گذشته ظرفیت اقتصادی ایران دو برابر شده است اما قدرت خرید مردم ایران نسبت به سال 81 افزایش نیافته است.

او توضیح داد: این یک بحث کلان است. وقتی ظرفیت ایجاد شود اما قدرت خرید تغییر نکند، نتیجه این خواهد بود که بنگاه‌های تولیدی کمتر تولید خواهند کرد. چون بازاری برای مصرف وجود ندارد. این عدم تعادل در بخش‌های مختلف اقتصادی این‌گونه خود را نشان می‌دهد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار تاکید کرد: همین بحث درباره چابهار هم هست. حدود یک میلیارد دلار در چابهار سرمایه‌گذاری شده است. ظرفیت از 2.5 به 8.5 میلیون تن رسیده است. در تمام سال‌های گذشته  میزان باری که به بندر چابهار آمده و برای 10 سال آینده پیش‌بینی شده چه عددی است؟ این ناهمگونی در سرمایه‌گذاری است.

این مقام مسئول همچنین به پژوهش صورت‌گرفته در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: بر اساس مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس اجرای هر پروژ‌ه‌ای در ایران چهار برابر زمان پیش‌بینی شده طول می‌کشد و در مقابل سه برابر بیش از هزینه پیش‌بینی شده هزینه می‌برد.

حق‌شناس درباره برنامه‌های هیئت‌عامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: هیئت‌عامل فعلی یک مصوبه دارد که اگر تا پایان این دوره سه ساله همین مصوبه را انجام بدهد، کار صحیح و درستی را انجام داده است. پیش‌بینی شده که در دوره سه ساله فاز 3 بندر شهیدرجائی 1400 متر برای کشتی‌های 18400TEU با آبخور 17.5 متر به اتمام برسد.

او تاکید کرد: اگر این کار  در این دوره به‌اتمام برسد، به این معناست که نسبت به همه نیاکان گذشته و با در نظر گرفتن نتیجه پژوهش مجلس کار بزرگی انجام داده‌ایم. یعنی بتوانیم در زمان پیش‌بینی شده و با هزینه پیش‌بینی شده کار را تمام کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است و گفتیم حتی اگر لازم شود هرچه پول داریم در شهیدرجائی خرج کنیم باید این کار انجام شود. با اتمام این فاز ظرفیت حداقل به 10 میلیون TEU خواهد رسید.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس ساسانیان 0 0

    باعرض سلام وخسته نباشید به شما مدیرعامل سازمان بنادر ودر یا نوردی کشور
    ساخت اسکله نفتی بندر آستارا خیلی به تأخیر افتاده است خواهشمنداست دستور فرمائید هرچه سریعتر عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا وساخت اسکله نفتی در بندر آستارا آغاز شود.
    باتشکراززحمات جنابعالی