| کد خبر: 148231 |

◄ اولین تجربه بخش خصوصی در بندر چابهار چگونه بود؟

نکته اصلی این است که در حال حاضر عملیات تخلیه با موبایل‌کرین‌ها انجام می‌شود و اگر هرچه سریع‌تر گنتری‌کرین‌ها به بندر اضافه شوند، قطعا کیفیت خدمات بالا خواهد رفت.

تین نیوز

یک فعال بخش خصوصی اولین تجربه پهلوگیری در بندر شهیدبهشتی را قابل‌قبول و امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر تجهیزات عملیاتی در بندر نصب و راه‌اندازی شود تا خطوط را به حضور در این بندر ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجتبی اشکانی‌نژاد با اشاره به اینکه ما اولین خط بخش خصوصی بودیم که وارد بندر چابهار شدیم تاکید کرد: این اولین سرویس ایرانی است که بعد از راه‌اندازی بندر شهید بهشتی وارد این بندر شده و بخشی از تجهیزات را از بندر جبل‌علی به این بندر منتقل کرد.

او با بیان اینکه بندر شهید بهشتی قابل مقایسه با بندر شهید کلانتری نیست گفت: قبلا ما به بندر شهید کلانتری می‌رفتم اما خدمات چندان خوب نبود و در نتیجه کشتیرانی‌ها تمایل چندانی نداشتند. خوشخبتانه سعی بر این است که در بندر شهید بهشتی نُرم عملیات بندری را افزایش بدهند. ما هم البته تلاش داریم تا خدمات بیشتری به عنوان خطوط کشتیرانی بخش خصوصی ارائه کنیم و دیگر خطوط را هم دعوت به حضور در این بندر کنیم.

 اشکانی‌نژاد تصریح کرد: نکته اصلی این است که در حال حاضر عملیات تخلیه با موبایل‌کرین‌ها انجام می‌شود و اگر هرچه سریع‌تر گنتری‌کرین‌ها به بندر اضافه شوند، قطعا کیفیت خدمات بالا خواهد رفت.

او افزود: با این‌حال با توجه به این‌که ما کشتی با ظرفیت 1725 TEU را وارد حوضچه بندر شهید بهشتی کردیم عملیات پهلودهی و فضای بندر بسیار مطلوب‌تر از تجربه‌های قبلی در چابهار بود.

این فعال صنعت کشتیرانی توسعه این بندر را منوط به تداوم نگاه توسعه‌محور کنونی دانست و گفت: اگر همین دیدگاه ادامه پیدا کند و بندر تجهیز شود مسلما می‌تواند به عنوان یک هاب منطقه‌ای مورد توجه قرار بگیرد. تجهیزاتی که در حال حاضر به بندر جابهار منتقل می‌شود تجهیزات باکیفیتی هستند اما بیش‌تر در بخش پشتیبانی است که باید بخش تخلیه وبارگیری هم مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: برای رشد سریع‌تر این بندر باید تجهیزات عملیاتی کشتی زودتر مورد استفاده قرار بگیرند تا نُرم عملیاتی بهینه شود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.