| کد خبر: 148138 |

سفارش 110 کشتی‎فله‎بر در 3 ماه

در حالیکه تعداد سفارش ساخت کشتی‎های فله‎بر در نیمه اول سال 2017 به سختی به 63 فروند رسید،این تعداد در نیمه دوم سال تقریبا 2 برابر شده است.

تین نیوز

مالکان کشتی‎های فله‎بر از آغاز نیمه دوم سال 2017 میلادی تاکنون سفارش ساخت کشتی‎های جدید را افزایش داده‎اند بطوری‎که در 3 ماه گذشته تعداد این سفارش‎ها به 110 فروند رسیده است.

به گزارش گروه بین‎الملل  مارین تایمز به نقل از موسسه VesselsValue ؛در حالیکه تعداد سفارش ساخت کشتی‎های جدید در نیمه اول سال 2017 به سختی به 63 فروند رسید، این تعداد در نیمه دوم سال تقریبا 2 برابر شده است.

نکته جالب توجه این است که بیشتر مالکانی که سفارش ساخت کشتی‎های جدید را داده اند  از کشور ژاپن هستند، این مالکان از ابتدای ماه جولای 2017 تاکنون نزدیک به 41 فروند کشتی فله بر جدید سفارش داده اند.

به دنبال ژاپنی‎ها،  مالکان یونان با 25 سفارش، سنگاپور با 13 فروند، ترکیه با 8 فروند، و چین با 7 فروند قرار دارند. 16 فروند سفارش باقیمانده به سایر کشورها از جمله عربستان و بلغارستان تعلق دارد.

انتظار می رود که به زودی قرارداد جدید دیگری برای ساخت تعداد زیادی کشتی فله‎بر امضاء شود. کارگزاران کشتیرانی ادعا کرده‎اند که شرکت معدنی Vale برزیل قرارداد اجاره زمانی 30 فروند کشتی فله‎بر نوساز را به تازگی امضاء کرده است. بر اساس این قرارداد شرکت های چینی 10 فروند و کره‎ای‎ها نیز 10 فروند از کشتی‎ها را تامین خواهند کرد. 10 فروند کشتی جدید نیز برای در اختیار گذاشتن شرکت Vale به زودی سفارش داده می شود.

با توجه به قیمت جذاب ساخت کشتی‎های نوساز،مالکان کشتی برای ثبت سفارش هجوم آورده‎اند تا پیش از بهبود وضعیت بازار کشتی‎های فله‎بر بتوانند کشتی‎های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

این بیم وجود دارد که هجوم مالکان برای ساخت کشتی‎های جدید اثری بومرنگی داشته باشد و موجب تاخیر در بهبود بازار شود.

 

 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.