| کد خبر: 148128 |

◄ وقتی بنادر به زور نمایندگان یا تعصب استاندار و مناطق آزاد ساخته می‌شوند

بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس هیج کدام به زور نمایندگان یا احساس و تعصب استاندار یا مناطق آزاد ساخته نشده‌اند، بلکه با استفاده از مشاوران بزرگ جهانی با توجه به یک بیس کارکو مناسب و رقابت متعادل شکل گرفته‌اند و همانطور که می‌بینید همگی در مسیر رشد و تکمیل و توسعه مناسب هستند.

تین نیوز

بندر حمد قطر قبل از هرچیز یک شاهکار بندرسازی است که اگر بندرسازان ما از آن با دقت الگوبرداری کنند قطعاً جلوی هزینه‌های کلان تعمیر و نگهداری گرفته خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، عضو هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان این مطلب در یک گروه مجازی مرتبط با حوزه بندر و دریانوردی، گفت: اشتباه استراتژیک و گاهی تنگ‌نظرانه ما این است که بندر جبل علی را رقیب بندر مینا خلیفه، مینا خلیفه را رقیب دمام، دمام را رقیب کویت، صحار را رقیب جبل علی و حالا حمد  را رقیب جبل علی می‌دانیم که قصد اخذ سهم از جبل علی را دارد، در حالی‌که اصلا این‌طور نیست. 

عبدالحسین خدری در ادامه افزود: برای بنده که با صحار یا صلاله ارتباط مستقیم دارم و درجریان میناء حمد هستم کاملا روشن است که هر بندر نقش و جایگاه اختصاصی خود را داشته و ترافیک آن تعریف شده است.

وی تاکید کرد: این بنادر هیج کدام به زور نمایندگان یا احساس و تعصب استاندار یا مناطق آزاد ساخته نشده‌اند، بلکه با استفاده از مشاوران بزرگ جهانی و با توجه به یک رقابت متعادل شکل گرفته‌اند و همانطور که می‌بینید همگی در مسیر رشد و تکمیل و توسعه مناسب هستند.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس و پیشکسوت حوزه بنادر و دریانوردی اظهار کرد: مدیران بنادر در شورای همکاری خلیج فارس عموماً مدیران مناطق آزاد هم هستند و از رقابت کاذب و انرژی‌بر داخلی خودداری کرده و وارد رقابت بدون سود خارجی نمی‌شوند.

خدری افزود: فارغ از تمام جنجال‌های سیاسی این شش کشور از لحاظ اقتصادی دارای یک برنامه‌ریزی واحد هستند که نمونه آن شرایط خطوط هوایی آنها شامل عمان‌ایر، قطر، امارات، اتحاد، گلف‌ایر است که هر کدام سهمی از بازار دنیا را انتخاب کرده‌اند. 

به گزارش تین‌نیوز، وی گفت: نکته مهم‌تر که هیچ‌گاه مورد استقبال مدیران محترم سازمان بنادر ما واقع نشده است، همکاری این بنادر با خطوط کشتیرانی معتبر دنیاست؛ صلاله با مرسک لاین، صحار با Apl و جایگزین آن، امارات با گروه هنگ کنک چین و قطر با cma-cgm و msc .

خدری خاطرنشان کرد: این خطوط کشتیرانی هستند که تعیین‌کننده اصلی بوده و بنادر حامی اصلی خطوط.  اما در ایران سیاست شفافی وجود ندارد. در کدام بندر ما از خطوط حمایت می‌شود ؟؟

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.