| کد خبر: 147727 |

Automation و تاثیر آن بر فرصت‎های شغلی دریانوردان

انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در اجلاس دو سالانه فدراسیون جهانی حمل و نقل (ITF ) که در برزیل برگزار می شود شرکت می‎کند.

تین نیوز

فدراسیون جهانی حمل و نقل (ITF )از انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران جهت حضور در اجلاس دو سالانه ITF-MSC  که با محوریت موضوع تکنولوژی‎های خودکار (Automation ) و اثرات آن بر شرایط و فرصت‌های شغلی دریانوردان در تاریخ 21 – 22 سپتامبر(29-30 شهریور)در شهر ریودوژانیرو  برزیل برگزار خواهد شد دعوت کرد.

سامان رضایی نایب رئیس انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در گفت و گو با خبرنگار مارین‌تایمز با اشاره به برگزاری چندین جلسه به منظور هماهنگی با نمایندگان انجمن‌های کشورهای مختلف با موضوع Automation  اظهار کرد:با فعالیت کشورهای پیشرو از جمله سوئد و نروژ در این حوزه و به‌کارگیری کنترل هوشمند در بخشی از خدمات دریایی و شناورها و تصویب قوانین و استانداردهای جهانی برای تردد این نوع از شناورهای خودران در آب‌های بین‌الملل، در آینده نه چندان دور با این واقعیت مواجه خواهیم شد که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های دریایی توسط هوش مصنوعی و به صورت کنترل از راه دور صورت خواهد پذیرفت که موجب کاهش میزان فرصت‌های شغلی برای دریانوردان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این فناوری در آغاز راه است و مسائل زیادی از لحاظ ضریب اطمینان، سازگاری با شرایط فعالیت‌های دریایی، هزینه‌های اولیه ساخت شناور و هزینه‌های جاری راه‌اندازی و کارکرد از قبیل نگهداری و تعمیرات را نیز باید در نظر گرفت. بنابراین با شناخت دقیق از این رخداد، باید به‌گونه‌ای عمل شود تا این تهدید برای نیروی متخصص کار در دریا و دریانورد به یک فرصت تبدیل گردد. به گونه‌ای که این فناوری در خدمت دریانورد قرار گیرد و موجب تسهیل کار و فعالیت‌ها در دریا شود. 

رضایی یادآور شد: از سوی دیگر فناوری‌ها و سیستم‌های جدید، مهارت‌ها و فرصت‌های جدید شغلی را می‌طلبد و شرکت سازنده و کشتی‌داران باید در این خصوص نیز پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

نایب رئیس انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در ادامه با اشاره به اینکه موضوعات مختلف در این نشست عنوان و بررسی می‎شود، اظهار کرد: در این جلسه سیاست‌های سازمان جهانی حمل و نقلITF در رابطه با سازمان  بین المللی دریانوردی( IMO )و همکاری‌های فی مابین تعیین و تبیین می‌گردد که خوشبختانه جایگاه و اعتبار انجمن صنفی دریانوردی ایران در آن سازمان به حدی رسیده است که در تعریف این سیاست‌ها نقش موثری دارد. 

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که انجمن ایران در بین انجمن‌های دیگر کشورها در ITF چه جایگاهی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد اعضای انجمن‌ها به این جایگاه قدرت و اعتبار می‌بخشد در حال حاضر انجمن ایران در این سازمان از جایگاه متوسط برخوردار است اما ما نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا با توجه به ظرفیت ایران در حوزه دریا، صنایع و حرفه‎های دریایی و عضوگیری بیشتر بتوانیم برای سال‎های آتی جایگاه خود را ارتقا دهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 700 اتحادیه و انجمن از کشورهای مختلف با ITF همکاری می‎‌کنند که در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس و کشور های عربی این همکاری در حوزه دریا و دریانوردی بسیار کمرنگ و ضعیف است که خوشبختانه با حضور و فعالیت‌های انجمن صنفی دریانوردی ایران در چند سال اخیر و ارتقای سطح همکاری‌ها با ITF ، این امکان برای ایران فراهم شده است که در این منطقه حساس بتواند نقش اصلی و موثری را در این حوزه ایفا کند. 

نایب رئیس انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران با بیان اینکه شرکت در این مجامع علاوه بر پررنگ شدن نقش ایران و تثبیت جایگاه این کشور در مجامع بین‎المللی می‎شود، گفت: این حضور به طرح مطالبات و خواسته‎های دریانوردان و اعمال نظرات جمهوری اسلامی ایران در این مجامع منجر می‌شود.

 

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.