| کد خبر: 147548 |

انگلیس و طرح آموزش دریانوردان این کشور

در لندن همه گوش‌ به زنگ افزایش سرمایه‌گذاری در بخش آموزش دریانوردان هستند. سؤال اکثر انگلیسی‌ها این روزها این است که آیا دولت از فرصت پیش آمده جهت اعلام سرمایه‌گذاری جدید در حوزه آموزش دریانوردان استفاده می کند؟

تین نیوز

در لندن همه گوش‌ به زنگ افزایش سرمایه‌گذاری در بخش آموزش دریانوردان هستند. سؤال اکثر انگلیسی‌ها این روزها این است که آیا دولت از فرصت پیش آمده جهت اعلام سرمایه‌گذاری جدید در حوزه آموزش دریانوردان استفاده می کند؟

به گزارش گروه بین الملل مانا، لویدزلیست بر اساس گزارش مستقل صورت گرفته بر روی پروژه Smart) Support for Maritime Training به معنی پشتیبانی از آموزش دریایی) که توسط دپارتمان حمل‌ونقل انگلیس انجام شد، نوشت: برنامه سرمایه‌گذاری دولت انگلیس جهت پرداخت بخشی از یارانه آموزش افسران، دانشجویان افسری و طبقه‌بندی تحت نظارت مؤسسه Maritime and Coastguard Agency؛ یکی از نقاط قوت بخش دریایی این کشور است.

در این گزارش آمده است به ازای هر یک یورویی (1.3 دلار) که دولت انگلیس در پروژه Smart هزینه می‌کند تا 30 درصد از هزینه آموزش دانشجویان افسری برای رسیدن به اولین گواهی‌نامه شایستگی پوشش می‌دهد، مبلغ 4.8 یورو درآمد در بخش تولید ناخالص داخلی (GDP) ایجاد می‌شود.

با وجود این، سهمی که دولت انگلیس صرف این برنامه می کند از حدود 50 درصد کل بودجه Smart به 30 درصد تقلیل یافته است. در سال 2015 بودجه تخصیص یافته به این برنامه، 15 میلیون یورو بود، این در حالی است که میانگین وزنی هزینه آموزش یک دانشجو در انگلیس در آن سال 59 هزار یورو برآورد شد. به طور که همزمان با کاهش مشارکت دولت، تعداد آموزش‌ها نیز کاهش یافته است. طبق این گزارش، در حالی که تعداد آموزش‌ها کاهش یافته و هزینه شهریه افزایش یافته است، لازم است دولت بیش از پیش در این طرح سرمایه‌گذاری کند تا حداقل تعداد آموزش‌ها را ثابت نگه دارد.

این گزارش ادامه داد: اکنون گروه The UK Chamber of Shipping، هیئت Merchant Navy Training Board و اتحادیه تجارت Nautilus International یک کمپین منسجم جهت تأمین مالی طرح Smart تشکیل داده‌اند تا بتوانند بودجه سالانه این طرح را از 15 میلیون یورو به 30 میلیون یورو افزایش دهند.

گروه Chamber امیدوار بود در ماه فوریه 2017، اعلامیه سرمایه‌گذاری مضاعف در این بخش منتشر شود اما با وقوع انتخابات عمومی غیرمنتظره (خروج از اتحادیه اروپا) این امید نقش بر آب شد. اما شاید زمان این افزایش سرمایه‌گذاری رسیده باشد!

بدون افزایش سطح مشارکت دولت، جمعیت دریانوردان انگلیس همچنان کاهش می‌یابد. اگر این روند ادامه یابد، به ضرر اقتصاد و منافع دفاعی انگلیس خواهد بود. بنابراین، تحلیل‌گران از افزایش تعداد دریانوردان در انگلیس حمایت می‌کنند. با توجه به عرضه و تقاضای پویا در صنعت کشتیرانی انگلیس، تعداد افسران عرشه و مهندسی واجد شرایطی که به تازگی به این صنعت می‌پیوندند، باید سالانه افزایش یابد و از تعداد کنونی، 645 نفر، به 1500 یا 1600 نفر برسد. این تعداد بیش از دو برابر تعداد افسران تحت پوشش مالی آموزش انگلیس در حال حاضر است. در نتیجه این امر فرصت ارزنده‌ای برای بازار کار انگلیس آشکار می‌سازد. به هر ترتیب، متوقف ساختن برنامه Smart یک اشتباه بزرگ است چرا که منجر به کاهش تعداد دانشجویان از تعداد کنونی حدود 850 نفر به رقمی بین 425 تا 680 خواهد شد..

 

 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.