| کد خبر: 147407 |

ایکس‎باکس به کمک زیردریایی‎ها آمد

نیروی دریایی آمریکا استفاده از دسته‎های کنسول بازی Xbox 360 را برای کنترل پریسکوپ در زیردریایی‎ها آغاز کرد.

تین نیوز

نیروی دریایی آمریکا استفاده از دسته‎های کنسول بازی Xbox 360 را برای کنترل پریسکوپ در زیردریایی‎های کلاس ویرجینیا آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،در این زیردریایی ها محفظه چرخان پریسکوپ که به طور معمول در سایر زیردریایی ها تعبیه می شود و یک نفر امکان دید از داخل آن را دارد، وجود ندارد. به جای آن، تیرکی فوتونیک با قابلیت چرخش 360 درجه در این زیردریایی ها طراحی شده است. بر روی این تیرک دوربین‎های با رزولوشن بالا نصب شده است که تصاویر آن را به اتاق کنترل منتقل کرده و همه افراد می توانند تصاویری از سطح آب ببینند.

دسته کنترل این تیرک در ابتدا بر پایه دسته های کنترل بالگرد بود، که گران و سنگین بودند و کار با آنها مشکل بود و به ساعت ها آموزش نیاز داشت. اما اکنون بر اساس آشنایی دریانوردان با محیط‎های بازی‎های کامپیوتری، مهندسان دسته های کنسول بازی Xbox را برای کنترل دوربین‎های این زیردریایی‌ها برنامه ریزی کرده اند.

دریانوردانی که در آزمایش این فناوری شرکت کردند، توانستند بدون آموزش و با صرف چند دقیقه به طور ذهنی کنترل پریسکوپ را در اختیار بگیرند. نیروی دریایی آمریکا اکنون تصمیم گرفته است که دسته‎های کنترل پیشین و پنل کنترل تصاویر را که ارزشی در حدود 38 هزار دلار دارد، با دسته های بازی ایکس‎باکس تعویض کنند.

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.