| کد خبر: 147372 |

◄ «دی‌پی‌ورلد» قرارداد خود را با اندونزی تمدید نمی‌کند

«دی‌پی‌ورلد» در سال 2019 و پس از پایان قرارداد خود از بندر «سورابایا» در اندونزی خارج می‌شود

تین نیوز

«دی‌پی‌ورلد» در سال 2019  و پس از پایان قرارداد خود از بندر «سورابایا» در اندونزی خارج می‌شود.

اپراتور ترمینال دبی گفت که در تصمیم خود برای تمدید نکردن قرارداد با این بندر به نتیجه رسیده است و پس از پایان قرارداد فعلی و در پایان سال 2019 از دومین بندر بزرگ اندونزی خارج خواهد شد.  

این غول اپراتوری دنیا گفت: که قرارداد جدیدی از ظرف اندونزی ارائه شده که خواسته‌های «دی‌پی‌ورلد» را برای ادامه سرمایه‌گذاری در این بندر تامین نمی‌کند. این ترمینال چهل و هفتمین ترمینال کانتینری بزرگ جهان به شمار می‌رود.

سلطان احمد بن سلیم رئیس گروه «دی‌پی‌ورلد» گفت: این ناامید کننده است که با وجود سابقه موفق ما، کارهای قابل‌توجهی که در ترمینال این بندر اندونزی انجام شده به طور کامل معرفی و شناخته نشده است.بنابراین ما چندان امید نداریم که قرارداد اصلاح‌شده توسط اندونزی خواسته‌های ما را برای ادامه سرمایه‌گذاری برآورده کند.

او افزود: پیروی از نظم و انضباط مالی دقیق برای رشد جهانی «دی‌پی‌ورلد» بسیار مهم است و در نتیجه با این شرایط ما نمی‌توانیم قرارداد را بعد از سال 2019 تمدید کنیم. انتقال عملیات اپراتوری با شرایط و ضوابط قرارداد خواهد بود.  

«دی‌پی‌ورلد» حدود 49 درصرد از سهام این ترمینال را در اختیار دارد که ظرفیت 2.1 میلیون TEU را شامل می‌شود. همچنین مقامات «دی‌پی‌ورلد» گفتند این تصمیم تاثیر چندانی بر تجارت این شرکت نخواهد داشت.

این اتفاق تنها چندماه پس از آن رخ داده است که «دی‌پی‌ورلد» قراردادی را برای همکاری های فنی با دولت اندونزی و اپراتور اصلی این ترمینال به امضا رساند. اندونزی به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش اپراتوری ترمینال‌ها شناخته می‌شود، با این حال مسائل مربوط به بروکراسی برای سرمایه‌گذاران مشکل‌ساز است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.