| کد خبر: 147334 |

◄ بازار کشتی‌سازی چین کساد شد

یاردهای کشتی‌سازی چین در هشت ماهه اول سال جاری سفارش 15.58 میلیون تن را ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.3 درصد کاهش را نشان می‌دهد

تین نیوز

یاردهای کشتی‌سازی چین در هشت ماهه اول سال جاری سفارش 15.58 میلیون تن را ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل ازseatrade-maritime، این کاهش به این دلیل است که اشتیاق مالکان کشتی به دلیل عرضه بیش از حد کم شده است.

این میزان کاهش در سفارش‌های جدید، منجر به عقب افتادن سفارش‌ها در یاردهای چینی شده است. بر اساس گزارش‌های انجمن صنعت کشتی‌سازی چین، سفارش‌ها تا 31 ماه آگوست حدود 81.22 میلیون تن بوده که در مقایسه سال به سال 29 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با در نظر گرفتن مجموع تناژ شناورهای تکمیل نشده، 31.32 میلیون تن مجموع تناژی بوده که کشتی‌سازان چینی در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی ساخته‌اند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 41.4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.  

این آمارها همچنین نشان می‌دهد 53 کشتی‌سازی بزرگ چین 14.75 میلیون تن سفارش دارند که 93.1 درصد از بازار چین را تشکیل می‌دهد.

همچنین مجموع تناژ تکمیل‌شده توسط این 53 یارد 27.3 میلیون تن است، که در مقایسه با سال گذشته 33.2 درصدافزایش را نشان می‌دهد. این افزایش درباره سفارش‌ها عقب افتاده نیز حدود 29.4 درصد بوده است.

این گزارش با پایش 80 یارد اصلی کشتی‌سازی نشان می‌دهد که در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی مجموع ارزش شناورهای ساخته شده حدود 40 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال گذشته 4.9 درصد کاهش داشته است.

از مجموع ارزش کل فعالیت در حوزه کشتی‌سازی، ساخت کشتی 110 میلیارد یوان، تجهیزات 16.9 میلیارد یوان و تعمیرات 7.7 میلیارد یوان را به خود اختصا داده است.

این 80 یارد اصلی در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی در مجموع 180 میلیارد یوان درآمد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.2 میلیارد یوان کمتر است و کاهش 20.6 درصدی را نشان می‌دهد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.