| کد خبر: 146824 |

عمر ثبات نرخ کرایه حمل روبه پایان است!!

دوره ثبات نرخ کرایه حمل در کشتیرانی کانتینری نشات گرفته از ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، به پایان عمر خود نزدیک می شود.

تین نیوز
دوره ثبات نرخ کرایه حمل در کشتیرانی کانتینری نشات گرفته از ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، به پایان عمر خود نزدیک می شود.
 
به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه تحقیقاتی آلفالاینر گفت: دوره ثبات نرخ کرایه حمل در صنعت کشتیرانی کانتینری در دوران پسا ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی- بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا- به روزهای پایان خود نزدیک می شود.  
 
در سی یکم ماه آگوست سال گذشته، زمانی که کشتیرانی هانجین رسما ورشکستگی خود را اعلام کرد، بازار لجستیک و کشتیرانی کانتینری را شک زده و مبهوت ساخت، رخدادی که از آن به عنوان قاصدک یک دوره ثبات نرخ کرایه حمل در میان خطوط کشتیرانی یاد می شود. به گفته موسسه Drewry در نتیجه ثبات حاکم بر بازار نرخ کرایه حمل، 16خط کشتیرانی بزرگ دنیا بالاترین سودآوری سه ماه خود را طی دو سال اخیر در نیمه دوم سال جاری میلادی تجربه کردند.

با این وجود تحلیل گر آلفالاینر در گزارش هفتگی خود هشدار داد، به دنبال جنگ برای بازگشت سهام بازار، ثبات نرخ کرایه حمل در حال تحلیل رفتن است.

این گزارش ادامه داد: آتش بس قیمتی که خطوط کشتیرانی دنیا پس از خروج ناگهانی سال گذشته هانجین از چرخه فعالیت کشتیرانی، شروع به تبعیت از آن کردند، در حال حاضر رو به زوال می رود. کاهش شدید قیمت پیشاپیش تعطیلات ماه اکتبر در چین و از سوی دیگر تلاش خطوط کشتیرانی برای کنار زدن یکدیگر در کسب سهام بازار، سبب بی ثباتی بیشتر نرخ کرایه حمل خواهد شد.

 

این گزارش در پایان نوشت: شاخص کرایه حمل شانگهای SCFI برای ششمین هفته متوالی افت را به نمایش گذاشت و تلاش خطوط کشتیرانی برای افزایش کرایه حمل در ماه آگوست و اوایل ماه جاری بی نتیجه باقی ماند.
ناگفته نماند، شاخص مذکور بر گردونه  774 هزار و 27 واحد در پایان هفته گذشته ایستاد که نسبت به سال گذشته آن، نزدیک به یک هزار واحد افزایش داشت.
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.