| کد خبر: 145773 |

◄ قطری‌ها بزرگ‌ترین بندر خاورمیانه را افتتاح کردند

دولت قطر این بندر را با هدف رقابت با بندر جبل‌علی در امارات متحده عربی احداث کرده است. فاز دوم این بندر با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 355 میلیون دلار بین سال‌های 2020 و 2021 افتتاح خواهد شد

تین نیوز

امیر قطر امروز بزرگ‌ترین بندر این کشور که بزرگ‌ترین بندر خاورمیانه نیز به شمار می‌رود را افتتاح کرد.

این بندر با نام «حَمَد» و سرمایه‌گذاری 7 میلیارد و 400 میلیون دلاری راه‌اندازی شده است. وب‌سایت invertalia گزارش داده که دولت قطر این بندر را با هدف رقابت با بندر جبل‌علی در امارات متحده عربی احداث کرده است. فاز دوم این بندر با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 355 میلیون دلار بین سال‌های 2020 و 2021 افتتاح خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، این بندر بزرگ شامل بخش‌هایی برای انبار کردن مواد غذایی است و ذخایر کافی برای سه میلیون نفر به مدت دو سال در آن نگهداری می‌شود. این ظرفیت همچنین 200 درصد از نیازهای بازار داخلی این کشور را تامین خواهد کرد.

آخرین فناوری‌های روز در این بندر به کار گرفته شده است که بالاترین استانداردهای امنیت و ایمنی را شامل می‌شود. این بندر همچنین دارای یک برج مراقبت منحصر به فرد به ارتفاع 110 متر است و بخش ویژه‌ای برای تخلیه سریع شناورهای خاص که توانایی تخلیه 5 هزار و 600 کانتینر در روز را دارد.

این بندر یک گام بزرگ در راستای افزایش صادرات غیرنفتی قطر است که در همین زمینه یک منطقه آزاد در مجاورت این بندر تاسیس شده است. در همین زمان کوتاه این بندر رکوردهای جالبی را در منطقه و جهان ثبت کرده است. این رکورد با دریافت بیش از 48 هزار کانتینر، بیش از 80 هزار تن جنرال کارگو، حدود 5 هزار ماشین‌آلات و وسایل نقلیه، بیش از 148 هزار راس دام و حدود 900 هزار تن مصالح ساختمانی در ماه جولای و پس از تحریم قطر توسط ائتلاف عربی ثبت شده است.

 قطری‌های امیدوارند افتتاح این بندر سبب کاهش واردات این کشور شود و حدود 35 درصد از تجارت خاورمیانه را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.