| کد خبر: 145723 |

ترمینال کانتینری بندر نگین آذرماه به بهره برداری می رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اقدامات لازم برای توسعه و تسریع صادرات به قطر از طریق بندر بوشهر انجام شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اقدامات لازم برای توسعه و تسریع صادرات به قطر از طریق بندر بوشهر انجام شده است.

محمد مهدی بنچاری در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن اشاره به افتتاح طرح های توسعه در بندر بوشهر همزمان با هفته دولت در شرح مهم ترین این پروژه ها، اظهار داشت: تعمیر اساسی اسکله شماره 7 بندر بوشهر از جمله پروژه های مهمی بود که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد، این پروژه که با هزینه 75 میلیارد ریال به سرانجام رسید عمر مفید اسکله را تا دو برابر افزایش داد.

دومین پروژه مهم در بندر بوشهر که بنچاری به آن پرداخت اسکله نفتی بود.

وی در این باره گفت: اسکله نفتی که به چهار دلفین پهلوگیر، دو دلفین مهار طناب و سیستم اطفا حریق مجهز است در یک سال و در موعد مقرر و با هزینه 85 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خرید قایق تجسس و نجات را از دیگر طرح های مورد بهره برداری در هفته دولت اعلام کرد و افزود: قایق SAR خریداری شده ساخت داخل است که با عملیاتی شدن آن بندر دیلم در شمال استان نیز به مانند پنج مرکز دیگر به این نوع شناور تجهیز شد، ضمنا این شناور در مواقع لزوم و برای کمک رسانی به شناورهای کوچک و لنج ها به سیستم اطفا حریق نیز مجهز است.

وی هزینه خرید شناور SAR را 140 میلیارد ریال اعلام کرد.

بنچاری اشاره ای نیز به ترمینال کانتینری بندر نگین داشت و خاطر نشان کرد: این ترمینال به ظرفیت 300 هزار TEU کانتینر هم اکنون به پیشرفت 60 درصدی رسیده و در تلاش هستیم تا آذر ماه سال جاری پس از تکمیل به مرحله بهره برداری برسد.

این مقام مسئول در ادامه اظهاراتش به موضوع صادرات از بندر بوشهر به قطر نیز پرداخت و گفت: در حال حاضر بندر بوشهر بهترین نقطه برای دسترسی به بازار قطر است به همین منظور اقدامات لازم از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای توسعه و تسریع صادرات به قطر از طریق بندر بوشهر انجام شده است.

به گفته بنچاری هم اکنون کامیون های ترکیه ای برای صادرات کالای این کشور به قطر در پشت این بندر صف کشیده اند.

وی بر این اساس اظهار داشت: انتظار ما این است که در جهت تسریع حمل و نقل در بندر بوشهر به راه آهن این بندر توجه ویژه شود.

بنچاری با اشاره به اینکه راه آهن به استان فارس رسیده است، خاطر نشان کرد: تا زمانیکه خط آهن به شریان های اصلی مانند بندر بوشهر وصل نشود به هدف اصلی خود دست پیدا نکرده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که هم اکنون برخی صادرکنندگان ایرانی به قطر، نسبت به نحوه خدمات دهی دستگاه های ذیربط انتقاداتی دارند، تصریح کرد: واقعیت این است که امکانات بندر برای صادرکنندگان کافی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون دو خط کشتیرانی ثابت در بندر بوشهر برای صادرات به قطر تعریف شده اند و همزمان برای صادرکنندگان WINDOW ارائه می شود که به معنای دستان باز آنها برای تعیین زمان ورود و خروج کالا در بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره ادامه داد: خدمات ویژه بندر و دیگر ارگان های مربوطه به صادرکنندگان در حال حاضر برقرار است.

بنچاری در آخر مشکل صادرات به قطر را در خود تولیدات ایرانی دانست و گفت: متاسفانه کالاهای ایرانی به نسبت دیگر رقبا از کیفیت صادراتی مطلوبی برخوردار نیستند به همین دلیل دیگران در این زمینه از ما پیش افتاده اند.

 

 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.