| کد خبر: 145275 |

پالایشگاه‎ها و کشتیرانی‎ها متاثر از قوانین جدید سوخت

در حالیکه سازمان بین‎المللی دریانوردی اقدام مثبتی را برای کاهش آلایندگی کشتی‎ها آغاز کرده اما این تغییر سریع موجب اختلال در صنایع پالایشی و کشتیرانی خواهد شد.

تین نیوز

صنایع پالایشگاهی و کشتیرانی تحت تاثیر قوانین جدید سوخت‎های بانکر با آلایندگی سولفور کم قرار خواهند گرفت که 5 سال زودتر از انتظارها اجرا خواهد شد.

به گزارش  گروه بین الملل مارین تایمز، موسسه IHS Markit، این دو صنعت تغییرات سریع، هزینه های چشمگیر، و تاثیرات عملکردی زیادی را به خود خواهند دید چراکه باید خود را تا سال 2020 میلادی برای سازگاری با قوانین جدید آماده کنند.

کورت بارو، معاون بخش تحقیقات پائین دستی در موسسه IHS Markit، اظهار کرد: "در حالیکه سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) اقدام مثبتی را برای کاهش آلایندگی کشتی‎ها آغاز کرده، این تغییر سریع موجب اختلال بسیاری در فعالیت صنایع پالایشی و کشتیرانی خواهد شد."

سندیپ سایال، مدیر بخش پالایشی و تحقیقات بازار IHS نیز گفت: "این دو بخش آماده این تغییرات نیستند."

سایال افزود: "این دو بخش تا کنون سرمایه گذاری لازم را برای تطابق با قوانین جدید انجام نداده اند، که به معنی آن است که در سال 2020 شاهد نابسامانی زیادی خواهیم بود. هر دو صنعت منتظرند تا ببینند چه سیگنال‎هایی را از سوی IMO برای تطابق با قوانین جدید دریافت می کنند."

کشتیرانی ها چندین راه حل برای سازگاری با قوانین جدید پیشروی خود دارند. استفاده از بانکرهای با سولفور پائین برای کشتی‎های کوچک تر، و استفاده از LNG برای کشتی‎های نوساز می تواند تنها قسمتی از این راه حل باشد.

موسسه IHS اعلام کرده است که برای کشتی‎هایی که قصد دارند همچنان سوخت‎های با سولفور بالا بسوزانند نیز توصیه می‎شود از اسکرابرها، و تجهیزاتی که آلایندگی را از گازهای خروجی موتور می‏‎زدایند، بهره بگیرند.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.