| کد خبر: 144008 |

بررسی چالش‎های توسعه مکران در کنفرانس خلیج فارس

چهارمین کنفرانس بین‎المللی اقیانوس‎شناسی خلیج فارس بهمن ماه امسال برگزار می‎شود.

تین نیوز

چهارمین کنفرانس بین‎المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس با شعار توسعه همه جانبه منطقه مکران، چالش‌ها و راهکارها، 28 و 29 بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مارین تایمز، چهارمین کنفرانس بین‎المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس به منظور دستیابی به دانش وسیعی از علوم اقیانوس‌شناسی خلیج فارس و توسعه همه جانبه منطقه مکران 28 و 29 بهمن ماه امسال در محورهایی از جمله هواشناسی دریایی و اقیانوس‌شناسی فیزیکی، تغییر اقلیم و اثرات آن بر نواحی ساحلی، علوم دریایی و اقیانوسی، بهره‌برداری از منابع دریایی و محیط زیست دریایی برگزار می‎شود.

گفتنی است؛ منطقه حساس و استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل وجود ذخایر عظیم انرژی یکی از مناطق مهم جغرافیایی جهان به حساب می‌آید که همواره در روند تحولات تاریخی فراز و نشیب‌های زیادی را متحمل شده است. این منطقه از مناطق مهم آبی جهان است و از جهات گوناگونی مانند تاریخ و فرهنگ و تعاملات تجاری دارای ویژگی‌های متمایزی در مقایسه با سایر مناطق جهان است که به آن برجستگی فوق‌العاده‌ای بخشیده است. بنابراین به منظور اعتلای نام خلیج فارس برگزاری این کنفرانس برنامه‎ریزی شد. بدین صورت، نخستین دوره کنفرانس بین‌المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس همزمان با نهمین همایش علوم و فنون دریایی ایران در بهمن ماه سال 90، دومین دوره در سال 92، سومین دوره در سال 94 با شعار "دانش دریا محور در خدمت توسعه پایدار خلیج فارس" برگزار شد. امسال نیز با توجه به اهمیت سواحل مکران و توسعه این منطقه، چهارمین دوره از این کنفرانس به بررسی این منطقه می‎پردازد.

این کنفرانس در چهارمین دوره برگزاری خود به دنبال اهدافی همچون اعتلای نام خلیج فارس و بسترسازی فرهنگی در این زمینه در سطح بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه علوم و فناوری‌های دریایی در داخل و خارج کشور در راستای توسعه پایدار خلیج فارس، زمینه‌سازی برای یافتن راهکارهای مناسب در جهت حل مشکلات اقتصادی، زیست محیطی، حمل و نقل دریایی، آلودگی هوا و دریا، اثرات تغییر اقلیم، مدیریت یکپارچه سواحل و ... در خلیج فارس است.

بر این اساس سازمان هواشناسی به همراه سایر ارگان‌های دریایی کشور با برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس مصمم است با یاری خداوند متعال گام اساسی جهت توسعه همه جانبه اقیانوس شناسی خلیج فارس برداشته و زمینه را برای فعالیت محققان و پژوهشگران در موضوعات مختلف مرتبط با منطقه خلیج فارس فراهم کند.

گفتنی است؛ آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه این کنفرانس 31 شهریور ماه است که نتایج داوری چکیده مقالات ارسال شده تا تاریخ 15 مهر ماه اعلام خواهد شد. همچنین پذیرفته‌شدگان می‎توانند مقالات کامل خود را تا 30 مهر ماه ارسال کنند که نتایج داوری آن تا پایان آذر ماه اعلام می‎شود.

علاقه‎مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این کنفرانس به آدرسhttp://icpgo.irimo.ir مراجعه کنند.

 

18686_816

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.